جمعه 14 ارديبهشت 1403 | Friday 3 May 2024

کتاب «حسین تشنه لب» اثر سید قاسم یاحسینی در بوشهر رونمایی شد.

به گزارش دیارجنوب، سیدمحمد هاشمی‌فرد شاعر اشعار آئینی و حماسی صبح چهارشنبه در مراسم رونمایی از کتاب گفت: کتاب «حسین تشنه لب» اثر سیدقاسم یاحسینی نگاهی به تولد، ظهور و کارنامه جهانبخش کُردی‌زاده نوحه‌خوان و ذاکر مجالس حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) که به عشق اهل‌بیت و عترت نبی مکرم اسلام (ص)، به بسیاری از جذابیت‌های زمانه، قاطعانه «نه» گفت.
استاد ادبیات دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر افزود: نویسنده این کتاب به سفارش حوزه هنری بوشهر، کوشش شده است که با استفاده گسترده از تاریخ شفاهی، اسناد و مدارک مکتوب، روند حیات فردی، کارنامه فرهنگی و مرگ تراژیک شادروان جهانبخش کُردی‌زاده به طور شفاف و دقیق بازآفرینی شده است.

roonamaei k b
هاشمی‌فرد: بیان کرد: کتاب «حسین تشنه لب» با حضور حاج‌مصطفی گراشی که یکی از شاگرد جهانبخش کُردی‌زاده است در مراسم شام شهادت حضرت اسدالله الغالب امام علی بن ابیطالب (ص)، در ۳۶۳ صفحه در مسجد دهدشتی بوشهر رونمایی و معرفی شد.
هیئت امنای مسجد دهدشتی در ایام ماه مبارک رمضان محفل قرآنی را به‌مناسبت شهادت حضرت امیرالمؤمنین امام علی (ع)، شامگاه ۲۲ فروردین‌ماه، در این مسجد واقع در خیابان دهقان منطقه یک بندر بوشهر برگزار کرد.
طی این محفل، قرائت قرآن از سوی قاریان ممتاز ازجمله حجت‌الاسلام والمسلمین حاج‌شیخ محمد قدوسی، عبدالرحیم ارشدی‌زاده، مهدی شادور، حسین فیوض، اسماعیل ارشدی‌زاده، نوجوان هنرمند امیرحسین طیاری، مسعود گراشی، مجتبی خیری، و ۳۰ نفر از نفرات برتر مسابقات استانی صورت گرفت.
همچنین در این محفل عبدالرسول سرخوش، پیشکسوت قرآنی به سخنرانی و تلاوت آیاتی از سوره مبارکه فرقان پرداخت و ثواب این تلاوت را به روح ۱۱ شهید مسجد دهدشتی هدیه کرد.
اجرای مدیحه‌سرایی و نوحه‌خوانی از سوی حاج‌مصطفی گراشی در مراسم سینه‌زنی سنتی بوشهری، ختم ذکر صلوات توسط بانوان محله دهدشتی، و رونمایی و معرفی کتاب «حسین تشنه لب» که به روایت زندگی‌نامه شادروان جهانبخش کُردی‌زاده، ذاکر سیدالشهدا (ع) توسط سیدقاسم یاحسینی، نویسنده حوزه هنری به رشته تحریر درآمده است، از دیگر بخش‌های این محفل قرآنی در شب شهادت اولین پیشوای شیعیان بود./ مهر

استان بوشهر

Template Design:Dima Group