جمعه 14 ارديبهشت 1403 | Friday 3 May 2024

فرماندار شهرستان تنگستان گفت: پنج هزار و ۷۰۰ هکتار از اراضی این شهرستان زیر کشت گندم رفته که با بررسی های انجام شده پیش بینی می شود هفت هزار تن گندم برداشت شود.

به گزارش دیارجنوب، احمد لطفی روز سه شنبه اظهار کرد : در راستای اجرای طرح الگوی کشت با تامین یکهزار و ۶۲۰ تن کود شیمیایی ازت، فسفات و پتاس و توزیع ۳۹۰ تن بذر گندم اقدامات مفیدی برای بهره وری مطلوب این محصول استراتژیک برداشته شد.
وی اضافه کرد: میزان کود شیمایی و بذر گندم توزیع شده در سال زراعی موجود نسبت به مدت مشابه در سال زراعی گذشته، به ترتیب ۸۰ و ۴۰ درصد بیشتر بوده است.

bardasht gandom
فرماندار تنگستان تصریح کرد: نتیجه این سلسله اقدامات مفید زیر کشت رفتن پنج هزار و ۷۰۰ هکتار از زمین های آبی و دیمی این شهرستان تحت کشت گندم بود که در مقایسه با سال زراعی گذشته بیش از ۳۷۵ درصد رشد نشان می دهد.
لطفی ادامه داد: با بارندگی های مناسب و کم سابقه سال زراعی کنونی نسبت به حدود دو دهه خشکسالی در این شهرستان، زمین های زراعی و آبخوان ها بخوبی سیراب و زمینه رشد مناسب گندم فراهم شد.
وی اضافه کرد: سیاست گذاری های وزارت جهاد کشاورزی برای تمرکز بر طرح الگوی کشت در کنار حمایت از کشاورزان در زمینه ارائه تسهیلات ارزان قیمت بانکی، آموزش و استفاده مطلوب از کودهای شیمیایی و توزیع به موقع در کنار سال زارعی مناسب از حیث بارش های مطلوب و به موقع سبب افزایش محصول گندم این شهرستان معادل پنج سال گذشته شده است./ ایرنا

استان بوشهر

Template Design:Dima Group