شنبه 29 ارديبهشت 1403 | Saturday 18 May 2024

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان بوشهر گفت: سال گذشته با وجود مشکلات و محدودیت‌ها، ۲۷ هزار تن کود شیمیایی بین کشاورزان در این استان توزیع شد.

به گزارش دیارجنوب، خسرو عمرانی روز سه‌شنبه اظهار کرد: این میزان توزیع کودهای شیمیایی کشاورزی در استان بوشهر نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۲ درصد رشد نشان می‌دهد.
وی افزود: همچنین در زمان حاضر به میزان سه هزار و ۹۰۰ تن انواع کودهای شیمیایی در انبارهای زیرپوشش شرکت خدمات حمایتی کشاورزی برای کشت بهاره ذخیره‌سازی شده ‌است تا براساس برنامه ‌ریزی‌ صورت گرفته کودهای مورد نیاز کشاورزان و بهره‌برداران بخش کشاورزی استان به موقع تامین و توزیع شود.

kood sh
مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان بوشهر با اشاره به تحویل به موقع کود به کشاورزان استان بوشهر، تصریح کرد: شرکت خدمات حمایتی کشاورزی در بوشهر دارای ۴۲ کارگزار فعال توزیع و فروش نهاده‌های کشاورزی است و مطابق برنامه زمان‌بندی شده تمام محمولات کودی را به موقع برای مصرف کشاورزان و بهره‌برداران بخش کشاورزی در محل کارگزاری‌ها حمل، بارگیری و تخلیه می‌کند.
عمرانی گفت: ۱۰۰ درصد کودهای شیمیایی یارانه‌ای توزیعی در استان از طریق سامانه پایش مواد کودی و براساس حواله الکترونیکی کود انجام شده ‌است.
وی ادامه داد: در زمان حاضر ۳۷ هزار و ۶۰۰ بهره‌بردار در استان بوشهر سالانه یک میلیون و ۴۵۰ هزار تن محصولات کشاورزی زارعی و باغی تولید می‌کنند که باید کودهای شیمیایی مورد نیاز آنها بطور کامل تامین و به موقع در اختیار آنان گذاشته شود./ ایرنا

استان بوشهر

Template Design:Dima Group