جمعه 28 ارديبهشت 1403 | Friday 17 May 2024

جانشین فرمانده انتظامی استان بوشهر گفت: یک مسافرکش شخصی که در سطح شهر گناوه اقدام به سرقت وجوه میلیونی حساب مسافرین نوروزی و شهروندان کرده بود، دستگیر شد.

به گزارش دیارجنوب، سرهنگ سهام صالحی روز شنبه اظهار کرد: در اجرای تشدید اقدام‌های مقابله‌ای با مجرمین سایبری و اهتمام ویژه و شبانه‌روزی کارشناسان پلیس فتا شهرستان گناوه، مجرم سابقه‌داری که در پوشش مسافرکشی با خودروی شخصی از مسافرین درون شهری در تعطیلات نوروز،کلاهبرداری و وجوه حساب آنها را به سرقت می برد، در حومه این شهرستان شناسایی و اقدام به دستگیر آن کردند.
وی افزود: با مراجعه چندین نفر از مسافرین نوروزی و شهروندان گناوه‌ای به پلیس فتا و اعلام اینکه از حساب بانکی آنها، توسط فرد یا افراد ناشناسی میلیون‌ها تومان به سرقت رفته، پیگیری موضوع در دستور کار قرار گرفت.

dastgiri
جانشین فرمانده انتظامی استان بوشهر تصریح کرد: پس از بررسی‌های دقیق علمی مشخص گردید وجوه به سرقت رفته به یک شماره حساب واحد بنام یک باب مغازه میوه‌فروشی منتقل شده که این مغازه در زمان وقوع جرم، وجود خارجی نداشته است.
این مقام انتظامی بیان کرد: با پی‌جویی تخصصی تکمیلی، محرز شد همه مالباختگان در روزهای اخیر جهت جابجایی در سطح شهر، سوار یکدستگاه خودروی سواری مسافرکش مشترک شده که پس از چهره‌نگاری انجام گرفته و استفاده از اطلاعات در اختیار، هویت راننده شناسایی و با هماهنگی قضایی و در یک عملیات غافلگیرانه، متهم در حومه شهر دستگیر شد.
صالحی با اشاره به مستندات گردآوری شده توسط پلیس گفت: طبق اعتراف متهم ، وی پس از سوارکردن مالباختگان به عنوان مسافر و در هنگام دریافت کرایه، کارت حساب آنها را اخذ و در پوز فروشگاهی سیاری که از قبل تهیه کرده بود وارد و به دور از چشم مسافر،از حسابشان برداشت و به بهانه اتمام کاغذ پوز از ارائه رسید خودداری می‌کرد.
جانشین فرماندهی انتظامی استان بوشهر بیان کرد: پرونده کلاهبردار دستگیر شده که دارای دو فقره سوابق کیفری قبلی نیز بوده تا روشن شدن میزان دقیق مبالغ کلاهبرداری شده و تعداد مال باختگان احتمالی دیگر در اولویت ماموریت پلیس است.
وی از مسافرین نوروزی و هم استانی ها درخواست کرد برای مصون‌ماندن از آسیب‌های احتمالی مشابه، هنگام استفاده از پوزهای فروشگاهی بخصوص سیار، وارد کردن رمز و نهایی شدن عملیات خرید را شخصی انجام داده و قابلیت اطلاع رسانی پیامکی حساب‌های بانکی خود را فعال کنند./ ایرنا

استان بوشهر

Template Design:Dima Group