جمعه 14 ارديبهشت 1403 | Friday 3 May 2024

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: با وزش بادهای شدید شمال غربی نواحی مرکزی و جنوبی خلیج فارس مواج و متلاطم شده که این وضعیت تا روز پنجشنبه هفته جاری تداوم دارد.

به گزارش دیارجنوب، پیام مساعدی روز دوشنبه در این ارتباط اظهار کرد: با وزش بادهای شدید شمال غربی (گاهی بیش از ۵۰ کیلومتر در ساعت) پیش بینی شده ارتفاع موج در سواحل استان بین ۱۲۰ تا ۱۸۰ و در فراساحل تا ۲۱۰ سانتیمتر افزایش پیدا کند.
وی بیان کرد: با این وضعیت نسبت به اختلال در ترددها و فعالیت های دریایی خلیج فارس، خطر غرق شدن شناورها بویژه شناورهای سبک و نیمه سنگین، پاره شدن تورهای صیادی و خطر غرق شدن شناگران هشدار داده می شود.

mavaji khalijfars
مساعدی ادامه داد: در این زمینه انتظار می رود علاوه بر خودداری از ترددهای دریایی بویژه تردد شناورهای سبک و نیمه سنگین و قایق‌های صیادی و تفریحی در سواحل و فراساحل استان بوشهر، ممنوعیت شنا، تمهیدات لازم جهت پیشگیری از هر گونه خسارت احتمالی پیش بینی شود.
کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهرگفت: باتوجه به پیش بینی نقشه‌های هواشناسی، این ستان تا روز سه‌شنبه هفته جاری شاهد بارش پراکنده‌ باران، رگبار و رعد و برق و وزش باد خواهد بود.
وی یادآورشد: سامانه بارشی از روز یکشنبه هفته جاری فعال شده و در ۲۴ ساعت گذشته نیز در عمده نقاط استان بوشهر باراش پراکنده باران گزارش شده است. / ایرنا

استان بوشهر

Template Design:Dima Group