پنجشنبه 13 ارديبهشت 1403 | Thursday 2 May 2024

فرمانده ناحیه مقاومت سپاه محمّد رسول الله (ص) شهرستان کنگان از اعزام ۵۰۰ نفر از این شهرستان به یادمان‌های مناطق عملیاتی جنوب در قالب اردوهای راهیان نور خبر داد.

به گزارش دیارجنوب به نقل از خبرگزاری بسیج- کنگان، سرهنگ مهدی حسن زاده اظهار کرد: اعزام راهیان نور شهرستان کنگان در قالب دو کاروان تاکنون انجام شده است که تعداد 250 نفر از بسیجیان حوزه مقاومت اداری، کارگری و اصناف قمر بنی هاشم این شهرستان در تاریخ 23 اسفند و 250 نفر از بسیجیان حوزه‌های مقاومت مساجد و محلات نیز در تاریخ 28 اسفند به این اردوها اعزام شدند.
وی تصریح کرد: زائرین راهیان نور هر نوبت در قالب 6 اتوبوس و به مدت 4 روز از یادمان‌های مناطق عملیاتی والفجر 8 در اروند، کربلای 5 در شلمچه، شهدای شرق کارون در مارد، علقمه، ذوالفقاریه، نهر خین، دهلاویه، طلائیه، هویزه، معراج الشهدای اهواز، بیمارستان صحرایی امام حسین علیه السلام و کانال کمیل بازدید می‌کنند.

rahiyan noor
این مقام مسئول به اجرای برنامه‌های فرهنگی ویژه زائرین راهیان نور اشاره کرد و گفت: برگزاری مسابقه کتابخوانی، برگزاری مسابقه محتوایی از سخنان راویان کاروان، توزیع بسته‌های فرهنگی، روایت‌گری عملیات‌های دوران دفاع مقدس و سیره شهدا و برپایی نشست‌های بصیرت‌افزایی در قالب حلقه‌های صالحین از جمله مهم‌ترین برنامه‌های فرهنگی است که در اردوی راهیان نور امسال انجام شده است.
فرمانده ناحیه مقاومت محمّد رسول الله (ص) شهرستان کنگان به آمار کمیته خادمین شهدا این شهرستان نیز اشاره کرد و گفت: حدود 60 نفر خادم شهدا از شهرستان کنگان، در یادمان‌ها و گلزارهای شهدا به انجام خدمت مشغول هستند که 15 نفر از این خادمین، همراه کاروان راهیان نور حضور داشته و مشغول ارائه خدمت به زائرین هستند.
سرهنگ حسن زاده رعایت ایمنی در سفر را نیز کاری مهم برشمرد و تصریح کرد: امسال بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده در ستاد مرکز راهیان نور کشور، سفر ایمن به عنوان اولویت راهیان نور در نظر گرفته شده است که بر همین اساس ما نیز تلاش کردیم بیش از گذشته در این خصوص اهتمام داشته و رعایت استانداردهای راهنمایی و رانندگی را در دستور کار خود قرار دهیم.
وی حضور نوجوانان و جوانان را در اردوی راهیان نور این شهرستان چشم‌گیر عنوان کرد و گفت: بیان سیره شهدا و تطبیق آن با رفتار امروز ما، یکی از ابزارهای جهاد تبیین است که تلاش شده است تا این موضوع توسط روحانی، راوی و مبلغین همراه کاروان برای زائرین- به ویژه نوجوانان و جوانان- به خوبی تبیین شود.
حسن زاده در پایان به اردوهای راهیان نور دانش آموزی نیز اشاره کرد و گفت: امسال دو کاروان راهیان نور دانش آموزی شامل 230 دانش آموز پسر و 230 دانش آموز دختر نیز از شهرستان کنگان به راهیان نور جنوب اعزام شدند.

/

استان بوشهر

Template Design:Dima Group