جمعه 14 ارديبهشت 1403 | Friday 3 May 2024

مدیرکل گمرک بوشهر از صادر شدن ۱۲.۳ میلیارد دلار کالا از گمرکات این استان در ۱۱ ماه امسال خبر داد و گفت: این میزان کالا ۳۹ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافته است.

به گزارش دیارجنوب ، علی سلیمانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بوشهر، با اشاره به افزایش محموله‌های صادراتی از استان بوشهر، اظهار داشت: صادرات کالا از گمرکات استان بوشهر با احتساب میعانات گازی در 11 ماه امسال 24 میلیون و 994 هزار تن ثبت شده است.

ناظر گمرکات استان بوشهر ارزش کالاهای صادراتی در مدت یاد شده را 12.3 میلیارد دلار دانست و تصریح کرد: صادرات کالا از گمرکات استان بوشهر از لحاظ وزنی 7 درصد و ارزشی 39 درصد نسبت به مدت مشابه 11 ماه سال قبل افزایش یافته است.

وی به صادرات کالا از استان بوشهر بدون احتساب میعانات گازی اشاره کرد و افزود: در 11 ماه امسال 24.8 میلیون تن به ارزش 12.3 میلیارد دلار کالا بدون احتساب میعانات گازی از گمرکات استان بوشهر صادر شده است.

gomrok iran

مدیرکل گمرک بوشهر عمده کالاهای صادراتی از گمرکات استان را محصولات پتروشیمی، مواد معدنی، آبزیان، سبزی و صیفی‌جات دانست و خاطر نشان کرد: کشورهای چین، امارات متحده عربی، هند، پاکستان، ترکیه، آفریقای جنوبی، موزامبیک، نیجریه، تایلند، سودان مقصد کالاهای صادراتی از استان بوشهر هستند.

سلیمانی با بیان اینکه واردات کالا به استان بوشهر در 11 ماه امسال افزایش یافته است اضافه کرد: در مدت 11 ماه امسال 577 هزار تن کالا به ارزش یک میلیارد و 792 میلیون دلار از طریق گمرکات استان بوشهر وارد و ترخیص شده است.

وی ادامه داد: واردات کالا در 11 ماه نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر ارزشی 39 و وزنی 24 درصد افزایش یافته است.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group