جمعه 14 ارديبهشت 1403 | Friday 3 May 2024

سرپرست بنیاد نخبگان استان بوشهر گفت: طرح پسادکتری شهید چمران بنیاد نخبگان استان بوشهر رونمایی شد.

به گزارش دیارجنوب، آزاده میروکیلی بعد از ظهر دوشنبه در آئین رونمایی از طرح پسادکتری شهید چمران اظهار داشت: بنیاد نخبگان استان بوشهر و بنیاد رشد و اندیشه سازندگی استان همکاری مشترکی برای اجرای طرح پسادکتری شهید چمران خواهند داشت.
وی با اشاره به اینکه سالانه پنج دانش آموخته برتر دوره دکتری می‌توانند از مزایای این طرح بهره‌مند شوند اضافه کرد: طرح شهید چمران می‌تواند با حمایت از نخبگان بومی استان، باعث جلوگیری از مهاجرت آن‌ها شود.
سرپرست بنیاد نخبگان استان بوشهر افزود: این افراد در فاصله یک تا ۲ ساله پس از پایان تحصیلات خود تا زمانی که جذب دانشگاه یا صنعت شوند، به کمک یک استاد میزبان که از اعضای هیئت علمی دانشگاه است، در این طرح شرکت می‌کنند.

pasadoktori
وی افزود: این افراد یک طرح پژوهشی اولویت‌دار یا تقاضا محور که توانایی حل یکی از چالش‌های صنعت را داشته باشد، اجرا می‌کنند؛ و در این مدت حقوقی معادل حقوق استادیار پایه یک دانشگاه تهران دریافت خواهند کرد.
میروکیلی از به کارگیری و کمک به اثر گذاری نخبگان به عنوان یکی از اهداف مهم این طرح یاد کرد.
حمایت از دانش‌پژوهان
سخنگوی بنیاد رشد و اندیشه سازندگی استان بوشهر نیز در این نشست اظهار داشت: حمایت از دانش پژوهانی که رشد علمی خوبی داشته‌اند و نیازمند حمایت هستند را در دستور کار داریم.
یدالله قایدی از همکاری نیکوکاران بنیاد رشد و اندیشه سازندگی استان بوشهر و دانشگاه‌ها، بنیاد علمی نخبگان و اداره کل آموزش و پرورش استان برای اجرای برنامه‌های حمایتی خبر داد.
وی با اشاره به پرداخت طرح امید آفرین شهید چمران توسط بنیاد رشد و اندیشه سازندگی استان بوشهر افزود: بهبود سطح علمی دانش آموزان، دانشجویان و سرآمدان علمی از اهداف این بنیاد است./ مهر

استان بوشهر

Template Design:Dima Group