پنجشنبه 13 ارديبهشت 1403 | Thursday 2 May 2024

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر از افزایش وزش باد تا ۵۰ کیلومتر در ساعت در استان خبر داد و گفت: در این راستا ارتفاع موج دریا خلیج‌فارس در نوار ساحلی استان بوشهر به بیش از سه متر افزایش یافت.

به گزارش دیارجنوب، فرج‌الله شکوهی‌‌پور روز جمعه از صدور هشدار دریایی سطح زرد در استان بوشهر تا 30 بهمن خبر داد و اظهار داشت: با افزایش سرعت باد نوار ساحلی و خلیج‌فارس مواج و متلاطم شده است.
وی افزایش سرعت وزش باد در سواحل استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که وزش بادهای نسبتاً شدید تا شدید شمال غربی تا روز دوشنبه اول اسفند ادامه دارد.

bad moj
مدیرکل هواشناسی استان بوشهر سرعت وزش باد در استان را تا 50 کیلومتر در ساعت دانست و خاطر نشان کرد: تا روز دوشنبه هفته آینده خلیج فارس و سواحل استان بوشهر مواج و متلاطم پیش بینی می‌شود.
شکوهی‌پور جهت وزش باد در استان بوشهر را شمال غربی با سرعت 16 تا 44 کیلومتر در ساعت و در سواحل و روی دریا در برخی ساعات بیش از 50 کیلومتر در ساعت دانست و گفت: ارتفاع موج دریا در نوار ساحلی استان و خلیج‌فارس 120 تا 240 سانتیمتر و در برخی ساعات بیش از 3 متر افزایش یافته است.
وی با اشاره به اختلال در تردد و فعالیت‌های دریایی خلیج فارس افزود: در این شرایط خطر غرق شدن به‌ویژه شناورهای سبک و نیمه سنگین وجود دارد که خودداری از دریا روی در این شرایط جوی مورد تأکید است.
مدیرکل هواشناسی استان بوشهر بر پرهیز از اسکان و تفریح در نوار ساحلی خلیج‌فارس و مناطق ساحلی استان بوشهر تأکید کرد./ تسنیم

استان بوشهر

Template Design:Dima Group