پنجشنبه 13 ارديبهشت 1403 | Thursday 2 May 2024

مدیرکل دفتر نظارت بر بهره‌برداری آب شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر گفت: یک سوم ظرفیت آب شیرین کن ۳۵ هزارمترمکعبی بوشهر در حدود ۱۲ هزار مترمکعب آماده بهره‌برداری شده و مابقی آن نیز تا پایان سال جاری مورد بهره‌برداری قرار می‎گیرد.

به گزارش دیارجنوب، علیرضا طباطبایی در بازدید از پروژه‌ آب شیرین کن ۳۵ هزار مترمکعبی بوشهر افزود: در فرایند احداث این آب شیرین کن در بخش‌های دریا، سایت آب شیرین کن، سازه‌ها و تجهیزات نهایی کارهای موثری انجام شده که با تداوم این رویکرد پیش بینی شده آب شیرین کن ۳۵ هزارمترمکعبی بوشهر تا پایان سال آماده افتتاح شود.
وی بیان کرد: نقش آب شیرین کن ۳۵ هزارمترمکعبی برای بوشهر بسیار مهم است چراکه بهره برداری از آن شرایط پایداری در عرصه تامین آب مرکز استان و حتی حومه آن فراهم می‌کند.
مدیرکل دفتر نظارت بر بهره‌برداری آب شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر افزود: تاسیسات آبرسانی شهید ماهینی به عنوان مرکز پایش و بستر انتقال تولیدات آب شیرین کن‌های بوشهر به مخازن و شبکه توزیع نیز اکنون رون مطلوب داشته و براساس برنامه زمان بندری در چند هفته آتی آماده افتتاح می‌شود.

abshirinkon
طباطبایی ادامه داد: با توجه به تعدد آب شیرین کن‌های در حال احداث استان بوشهر پیش بینی شده وضعیت تامین آب استان بوشهر در دولت مردمی دستخوش تحولاتی مهم و اثرگذار برای ساحل نشینان خلیج فارس باشد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر نیز گفت: اکنون استان بوشهر با تولید ۴۵ هزار لیتر آب از آب شیرین‌کن‌ها،۱۰ درصد آب موردنیاز خود را از این محل تامین می‎کند که براساس برنامه تا پایان سال این ظرفیت باید به ۱۰۰ هزارمترمکعب افزایش پیدا کند.
ابوالحسن عالی اضافه کرد: در چشم انداز ترسیم شده برای منابع تامین آب شرب استان بوشهر تا سال ۱۴۰۴ باید ۵۰ درصد از آب شرب موردنیاز استان بوشهر از محل آب شیرین کن ها تامین شود.
وی اظهار کرد: با توجه به هزینه بسیار بالای تامین آب از طریق آب شیرین کن ها از مصرف کنندگان انتظار داریم مصرف بهینه آب را در دستور کار جدی خود قرار دهند.

 /

استان بوشهر

Template Design:Dima Group