جمعه 28 ارديبهشت 1403 | Friday 17 May 2024

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: سامانه قدرتمند بارشی از عصر امروز دوشنبه به تدریج در این استان فعال می‌شود.

به گزارش دیارجنوب، پیام مساعدی روز دوشنبه در این باره اظهار کرد: با فعالیت این سامانه تا اوایل روز چهارشنبه برای استان بوشهر وقوع بارش باران، رگبار و رعد و برق و وزش باد در سطح استان و روی دریا پیش‌بینی می‌‎شود.
وی بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود طی روز سه شنبه بارش‌ها از شدت بیشتری برخوردار باشد که با توجه به صدور هشدار سطح نارنجی (آگاهی و اقدام ضروری) انتظار می رود تمهیدات لازم برای جلوگیری از مخاطرات احتمالی پیش بینی شود.
کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر تصریح کرد: همچنین از ظهر سه شنبه به تدریج سرعت بادهای شمالی روی دریا افزایش می‌یابد و با تداوم وزش آن تا اوایل جمعه، سواحل استان مواج و متلاطم خواهد بود.

baran paeizi
وی گفت: در ۲۴ ساعت آینده آسمان استان بوشهر نیمه ابری همراه با افزایش ابر و از عصر به تدرج همراه با بارش باران، گاهی رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد و در برخی نقاط با وقوع مه پیش‌بینی می‌شود.
مساعدی افزود: با فعالیت سامانه بارشی اخیر در استان بوشهر شهرهای گناوه، بوشهر، خارگ و برازجان به ترتیب با ۹۴.۶، ۸۴.۸، ۵۳.۳ و ۳۲.۱ میلیمتر به ترتیب شاهد بیشترین میزان بارش در این استان بودند.
وی اظهار کرد: در این مدت جهت وزش باد متغیربه طور غالب شمال غربی تا شمال از فردا جنوب شرقی تا جنوب غربی با سرعت ۱۰ تا ۳۰ گاهی تا ۳۸ کیلومتر در ساعت و از عصر امروز تا ظهر فردا در برخی ساعت‌ها ۱۶ تا ۴۴ گاهی بیش از ۵۰ کیلومتر در ساعت پیش بینی شده است.
مساعدی ادامه داد: در ۲۴ ساعت آینده ارتفاع موج دریا ۶۰ تا ۱۲۰ سانتیمتر و از امشب تا ظهر فردا طی ساعت‌هایی ۹۰ تا ۱۵۰ گاهی تا ۱۸۰ سانتیمتر پیش بینی می‎شود.
وی افزود: فردا در بندر بوشهر زمان مد اول دریا ساعت ۰۱:۴۹ دقیقه بامداد، جزر اول ساعت ۰۷:۱۹، مد دوم ساعت ۱۵:۰۹ و جزر دوم ساعت ۲۲:۰۵ خواهد بود.

 /

استان بوشهر

Template Design:Dima Group