پنجشنبه 13 ارديبهشت 1403 | Thursday 2 May 2024

مسابقه دوستانه فوتبال به یاد شهید هنرمند «غلامرضا کشتکار» بین تیم‌های قلمداران هنر جنوب و پیشکسوتان گسار جبری در اداره بندر بوشهر برگزار شد.

به گزارش دیارجنوب، مسعود عرب زاده مدیرعامل تیم قلمداران هنر جنوب روز دوشنبه 19 دی ماه در آیین برگزاری این مسابقه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری اظهار کرد: طبف فرمایش حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، زنده نگه‌داشتن یادو خاطره‌ی شهدا کمتر از شهادت نیست و به همین خاطر تلاش داریم به یاد یک شهید والامقام مسابقه دوستانه برگزار کنیم.
وی به فعالیت شهید کشتکار به‌عنوان یک چهره برجسته هنری اشاره کرد و گفت: شهید غلامرضا کشتکار در زمینه‌های مختلف هنری ازجمله تئاتر، نویسندگی، کارگردانی و خوشنویسی فعالیت داشت که با توجه به فعالیت‌های هنری در سال 1392 از طرف سازمان بسیج هنرمندان به عنوان شهید هنرمند شاخص کشوری معرفی شد.

mosabeghe honarmand
در این مسابقه فوتبال برادر شهید نیز ضمن قدردانی از کادر فنی و بازیکنان تیم قلمداران جنوب با اشاره به بخشی از فعالیت‌های هنری شهید غلامرضا کشتکار اشاره کرد و افزود: وی از استعداد فوق‌العاده‌ای در امور هنری و نمایش برخوردار بود و گروه‌های تئاتر تشکیل و به جبهه‌های غرب و جنوب کشور اعزام می‌کرد.
اسفندیار کشتکار ضمن اشاره به جایگاه هنر متعهد در نزد شهید خاطرنشان کرد: شهید در دفتر خاطراتش با اشاره به اینکه مسئله‌ای که از همه مهم‌تر است تعهد داشتن هنرمند است هنر هواپیما است و هنرمند خلبان و منتقدین به هنر خدمه‌ی پرواز هستند ثبت نموده است.
وی به نحوه شهادت غلامرضا کشتکار اشاره و بیان کرد: در آخرین حملات دشمن بعثی به خاک کشورمان ایران و دستیابی به جزیره مجنون در مسیر جاده اهواز- خرمشهر با دیگر همرزمانش احمد اسدی، محمدحسین کریمی درحالی‌که عازم منطقه نبرد بودند مورد هدف موشک بالگرد دشمن بعثی قرارگرفته و در تاریخ 4 تیرماه 1367 به درجه رفیع شهادت نائل گردیدند.
برادر شهید کشتکار در رابطه با حضور نوجوانان و جوانان در سکوهای ورزشگاه یادآور شد: امیدوارم مسابقه های تیم قلمداران هنر جنوب در آینده نزدیک همراه با حضور چشمگیر تماشاگران باشد.
وی با اشاره به اهمیت این مسابقه ها و برنامه های فرهنگی قلمداران هنر جنوب گفت: حضور نوجوانان و جوانان در سکوهای ورزشگاه باعث الگودهي والگوگيري به نوجوانان و جوانان از فرهنگ ايثار و شهادت بیشتر خواهد شد.
براساس این گزارش؛ این دیدار دوستانه به مناسبت گرامیداشت شهید هنرمند غلامرضا کشتکار با حضور تیم قلمداران هنر جنوب و پیشکسوتان گسار جبری در یک فضای کاملا سالم، ورزشی و در هوای ابری و بارانی با سوت داور بازی محمد لطفی آغاز شد.
در تیم قلمداران هنر جنوب، پیران کبکانیان، دانیال ایزدی، مجید دریایی میلاد سیروسی، مهدی مهربان پور، اصغر زارعی، صابر گرد، جعفر گرگوری، هادی تنگسیری، محمد قیطاس، سید ابراهیم مهیمنی، سعید فرامرزی، احمد کاظمی، صادق لطفی، احمد کاظمی به سرمربی گیری نعمت الله امین نژاد بازی کردند.
گفتنی است؛ این دیدار دوستانه روز دوشنبه 19 دی ماه 1401 ساعت 16:30 در مجتمع فرهنگی ورزشی شهدای خلیج فارس، زمین چمن مصنوعی اداره بندر برگزار شد.

/

استان بوشهر

Template Design:Dima Group