جمعه 28 ارديبهشت 1403 | Friday 17 May 2024

فرمانده مرزبانی استان بوشهر از توقیف ۵ شناور تجاری حامل کالاهای پوشاک، لوازم بهداشتی و آرایشی قاچاق به ارزش ۳۲ میلیارد ریال خبر داد.

به گزارش دیارجنوب، سرهنگ یدالله شرفی روز یکشنبه از اشراف اطلاعاتی و آمادگی عملیاتی نیروهای مرزبانی در استان بوشهر خبر داد و اظهار داشت: تمام مرز دریایی خلیج‌فارس و نوار ساحلی بوشهر به‌صورت شبانه‌روزی تحت رصد و پایش قرار دارد.
وی از تجهیز مرزبانی به امکانات پیشرفته برای رصد و حضور در اعماق مختلف خلیج فارس خبر داد و بیان کرد: با امکانات و تجهیزات مرزبانی امکان حضور مأموران در اعماق مختلف دریا خلیج فارس مهیا شده است.

shenavar bari
فرمانده مرزبانی استان بوشهر برخورد قاطع با کالاهای تجاری فاقد هر گونه اسناد معتبر قانونی را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: قاچاق کالا به زیرساخت‌های اقتصادی و اشتغال‌زایی جامعه خسارت وارد می‌کند و در این راستا با محموله‌های قاچاق بدون اغماض برخورد می‌شود.
شرفی از شناسایی پنج شناور در مرز دریایی خلیج فارس حامل کالا قاچاق خبر داد و خاطر نشان کرد: در راستای فرمان مقام معظم رهبری در سال تولید و اشتغال آفرینی و مبارزه با قاچاق با تشدید اقدامات کنترلی در مرز دریایی استان، تمرکز بر شناورهای حامل کالای قاچاق و ممنوعه با انجام گشت‌های دریایی و طرح‌های مقابله‌ای تعداد 5 فروند شناور حامل قاچاق کالا توقیف شد.
وی با اشاره به کشف انواع پارچه، لوازم یدکی خودرو، اقلام بهداشتی و آرایشی از این 5 فروند شناور اضافه کرد: در بازرسی از شناورهای توقیفی حجم زیادی از کالای قاچاق شامل بیش از 2 هزار متر پارچه، یک هزار و 500 قطعه لوازم یدکی خودرو، 5 هزار دست پوشاک، یک هزار قلم لوازم آرایشی و بهداشتی و دیگر محموله‌ها کشف شد.
فرمانده مرزبانی استان بوشهر از دستگیری شش متهم در عملیات توقیف 5 شناور حامل کالای قاچاق گفت: ارزش محموله‌های قاچاق کشف شده 32.8 میلیارد ریال برآورد شده است.
سرهنگ شرفی ضمن تقدیر از همکاری و تعامل خوب مردم ساحل‌نشین استان بوشهر اضافه کرد: پدیده قاچاق کالا از جهات مختلف حیات سالم اقتصادی و فرهنگی جامعه را تهدید می‌کند.
وی تأکید کرد: عزم فرماندهی مرزبانی استان در راستای اجرا منویات مقام معظم رهبری برای مبارزه با قاچاق کالا مستمر و با متخلفان برخورد قاطع می‌شود./ تسنیم

استان بوشهر

Template Design:Dima Group