جمعه 14 ارديبهشت 1403 | Friday 3 May 2024

فرماندار تنگستان گفت: در گام اول و به منظور ساماندهی و رفع یک سری از مشکلات حوزه عشایری، ۱۰ میلیارد ریال به عشایر تنگستان اختصاص یافت.

به گزارش دیارجنوب، احمد لطفی روز یکشنبه در نشست شورای عشایری شهرستان تنگستان اظهار داشت: با هدف تامین سرمایه در گردش، دولت تسهیلات مناسبی به جامعه عشایری پرداخت می کند.
وی افزود: تامین تسهیلات لازم برای خرید علوفه، پیگیری برای بیمه رایگان عشایر، کمک به رفع مشکل آب آشامیدنی و ایجاد اشتغال پایدار عشایر از جمله برنامه های دولت سیزدهم برای توانمندکردن عشایر است.

ashayerr
فرماندار تنگستان با بیان اینکه ترکیب اجتماعی جمعیت کشور متشکل از سه جمعیت متمایز شهری، روستایی و عشایری‌ است، اضافه کرد: شهرستان تنگستان بعنوان دومین شهرستان عشایری استان بوشهر محسوب می‌شود که دارای ۱۴۰ خانوار عشایری با ۵۴۰ نفر جمعیت و همچنین ۱۵ هزار راس دام عشایری است.
وی ادامه داد: امسال یک سری اقدامات و تامین برخی نیازهای عشایر پیش از ورود آنها به شهرستان انجام شد تا همگام ورودشان با مشکل مواجه نشوند.
لطفی گفت: عشایر بعنوان یک قشر مولد در کشور محسوب می‌شوند که عموم مردم از تولیدات عشایر استفاده می‌کنند و ما قدردان این قشر بوده و وظیفه داریم نیازهایشان را تامین کنیم.
فرماندار تنگستان یادآور شد: استعدادهای ارزشمندی در بین عشایر وجود دارد که نباید غافل شویم و در این زمنیه خدمات آموزشی مناسب به این قشر داده می شود./ ایرنا

استان بوشهر

Template Design:Dima Group