جمعه 14 ارديبهشت 1403 | Friday 3 May 2024

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر از صدور هشدار دریایی سطح نارنجی با توصیف وزش باد شدید با سرعت بیش از ۷۰ کیلومتر در ساعت در استان خبر داد و گفت: ارتفاع موج دریا در سواحل استان بوشهر تا ۱۵۰ سانتیمتر افزایش می‌یابد.

به گزارش دیارجنوب، فرج‌الله شکوهی‌پوربا اشاره به صدور هشدار دریایی در سطح نارنجی در نوار ساحلی استان بوشهر خبر داد و اظهار داشت: بر اساس این هشدار سرعت وزش باد تا 70 کیلومتر در ساعت افزایش می‌یابد.
وی با بیان اینکه این هشدار تا روز یکشنبه چهارم دی ادامه دارد تصریح کرد: افزایش موج دریا خلیج‌ فارس تا 250 سانتیمتر افزایش می‌‌یابد.
مدیرکل هواشناسی استان بوشهر باتأکید بر پرهیز از استفاده از قایق صیادی و تفریحی در این وضعیت آب و هوایی در خلیج‌ فارس افزود: هشدار دریایی سطح زرد در تردد دریایی اختلال ایجاد و فعالیت‌های دارای مخاطره می‌شود.

mavaj khalij
شکوهی‌پور از استقرار سامانه بارش باران در استان بوشهر خبر داد و خاطرنشان کرد: استقرار سامانه بارشی در استان و تداوم فعالیت آن تا روز یکشنبه 4 دی ماه، وقوع بارش باران، گاهی رگبار و رعد و برق و وزش تند باد و در مناطق مستعد، بارش تگرگ از پدیده‌های مورد انتظار در این مدت است.
وی با بیان اینکه از عصر جمعه تا روز شنبه بارش باران تقویت و تشدید می‌شود گفت: دمای هوا در استان بوشهر از روز جمعه روند کاهشی دارد و هوا سردتر می‌شود.
مدیرکل هواشناسی استان بوشهر اکنون جهت وزش باد در استان را متغیر، غالباً جنوب شرقی تا جنوب غربی با سرعت 10 تا 34 و در مناطق شمالی و مرکزی گاهی بیش از 42 کیلومتر در ساعت اعلام کرد و افزود: ارتفاع موج دریا تا 150 سانتیمتر افزایش می‌یابد./ تسنیم

 

 

استان بوشهر

Template Design:Dima Group