جمعه 14 ارديبهشت 1403 | Friday 3 May 2024

سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر گفت: در سامانه بارشی اخیر ۴۳ درصد سازه‌های آبخیزداری این استان آبگیری و حجم تقریبی استحصال آب به میزان ۱۹ میلیون مترمکعب انجام شد.

به گزارش دیارجنوب، غلامحسین گرشاسبی روز پنجشنبه بیان داشت: براین اساس از ۸۶۲ سازه آبخیزداری موجود در استان بوشهر که در هر بارش امکان آبگیری ۳۵ میلیون مترمکعب آب دارند، ۳۷۶ سازه آبگیری شده اند.
وی ادامه داد: سازه‌های آبخیزداری موجود در استان بوشهر افزون بر نگهداری آب با وجود شدت بارش‌ها نقشی مهم در کاهش سرعت جریان آب و جلوگیری از سیلاب در پایین دست داشتند به نحوی که در سامانه بارشی اخیر گزارشی از سیلاب در هیچ نقطه ای از این استان گزارش نشده است.

abkhizdari
گرشاسبی اظهار کرد: بیشتر بارش‌ها مربوط به شهرستان‌های دیلم، گناوه، بوشهر، دشتستان، تنگستان و بخشی از دشتی بوده است.
سرپرست اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر اظهار کرد: یکی از هدف‌های ایجاد طرح‌های آبخیزداری آزاد شدن آب به مرور است اما برخی دریچه‌های خروجی سدها را می‌بندند؛ با توجه به اینکه این کار موجب انباشت رسوب و کاهش عمر مفید سدها می‌شود، انتظار می‌رود این کار را انجام ندهند.
گرشاسبی گفت: امسال ۸۴ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح‌های آبخیزداری در نظر گرفته شده که برای اجرای ۹ طرح هزینه می‌شود.
براساس گزارش اداره کل هواشناسی استان بوشهر سامانه بارشی از روز یکشنبه ۱۳ آذر وارد این استان شد که تا ۱۶ آذرماه ادامه داشت و تمام مناطق شمالی، مرکزی و جنوبی استان را تحت تاثیر قرار داد./ ایرنا

 

استان بوشهر

Template Design:Dima Group