جمعه 14 ارديبهشت 1403 | Friday 3 May 2024

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: براساس پیش بینی نقشه‌های هواشناسی خلیج فارس تا فردا شنبه مواج و متلاطم است.

به گزارش دیارجنوب، پیام مساعدی روز جمعه در این ارتباط اظهار کرد: با توجه به نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی تا روز شنبه، به‌سبب وزش باد شمال غربی، سواحل استان به‌ویژه سواحل مرکزی و جنوبی در برخی ساعات مواج و متلاطم خواهد بود.
وی بیان کرد: در این مدت دریانوردان در صورت تردد باید رعایت نکته‌های ایمنی داشته باشند.
کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر تصریح کرد: با ورود سامانه بارشی به استان از ظهر روز دوشنبه تا سه شنبه برای این استان بارش باران پیش بینی می‎شود.

mavaji khalijfars
مساعدی یادآور شد: با توجه به احتمال فعالیت این سامانه بارشی به شکل قدرتمند جزییات دقیق تر این سامانه در روزهای پیش رو اطلاع رسانی می‌شود.
وی ادامه داد: در ۲۴ ساعت آینده آسمان استان بوشهر کمی ابری همراه با غبار محلی، گاهی وزش باد و فردا در برخی نقاط همراه با مه صبحگاهی پیش بینی می‌شود.
مساعدی اظهار کرد: در مدت یاد شده جهت وزش باد به طور غالب شمال غربی تا جنوب غربی با سرعت ۸ تا ۳۰ گاهی تا ۳۸ کیلومتر در ساعت و در سواحل جنوبی روی دریا در برخی ساعات ۱۰ تا ۳۶ گاهی ۴۴ کیلومتر در ساعت پیش بینی شده است.
وی افزود: در ۲۴ ساعت آینده ارتفاع موج دریا ۳۰ تا ۹۰ گاهی ۱۲۰ سانتی‌متر و در سواحل جنوبی طی ساعاتی ۶۰ تا ۱۲۰ گاهی ۱۵۰ سانتیمتر پیش بینی می‎شود.
مساعدی یادآور شد: از امروز جمعه دمای هوا نیز در این استان به طرز محسوسی کاهش پیدا می‌کند./ ایرنا
.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group