شنبه 15 ارديبهشت 1403 | Saturday 4 May 2024

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر از افزایش ۱۸ برابری ترانزیت کالا در بنادر استان بوشهر خبر داد و گفت: ۱۱۵ هزار و ۷۳۵ تن کالا در ۱۱ ماه امسال در بنادر استان بوشهر ترانزیت شده که رشد ۱۸ درصدی ترانزیت در بخش کالاهای نفتی از آن جمله است.

به گزارش دیارجنوب ، محمد شکیبی‌نسب مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر ظهر امروز در جمع خبرنگاران در بوشهر با اشاره به میزان تخلیه و بارگیری کالاهای نفتی و غیرنفتی در بنادر این استان اظهار داشت: در ۱۱ ماه امسال میزان تخلیه و بارگیری کالا در ۱۱ بندر استان بوشهر با افزایش ۶.۵ درصدی به مرز ۶۰ میلیون تن رسید.

وی با بیان اینکه سهم کالاهای غیرنفتی ۹.۸ میلیون تن گزارش شده است، گفت: میزان تخلیه و بارگیری کالاهای غیرنفتی در بنادر استان بوشهر در مقایسه با سال گذشته ۳.۵ درصد افزایش یافته است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر میزان تخلیه و بارگیری کالای نفتی در ۱۱ ماه امسال را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: تخلیه و بارگیری کالا در بنادر استان بوشهر در بخش کالاهای نفتی با افزایش ۷.۲ درصدی به ۴۹ میلیون و ۱۶۱ هزار تن رسیده است.

شکیبی‌نسب از افزایش ۱۸ برابری ترانزیت کالا در بنادر استان بوشهر خبر داد و تصریح کرد: ۱۱۵ هزار و ۷۳۵ تن کالا در ۱۱ ماه امسال در بنادر استان بوشهر ترانزیت شده که رشد ۱۸ درصدی ترانزیت در بخش کالاهای نفتی از آن جمله است.

وی توسعه طرح زیرساختی بنادر استان بوشهر را مورد اشاره قرار داد و اضافه کرد: مجتمع بندری نگین بوشهر و توسعه زیرساخت بنادر دیر، کنگان، گناوه و ریگ در دست احداث و بخشی از آنها در آستانه بهره‌برداری است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با اشاره به توسعه طرح‌های گردشگری دریایی خاطرنشان کرد: در حوزه گردشگری دریایی پایانه بین‌المللی مسافربری دریایی شهید حقگو بوشهر در ایام نوروز فعالیت می‌کند.

.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group