شنبه 15 ارديبهشت 1403 | Saturday 4 May 2024

رئیس شبکه بهداشت و درمان دشتستان گفت: ۱۲ مرکز غیرمجاز و مداخله‌گر در امر پزشکی و عدم رعایت قوانین بهداشتی و درمانی شناسایی و نسبت به پلمب و تعطیلی آن‌ها اقداماتی به عمل آمد.

به گزارش دیارجنوب ، ماریا خویش‌دوست رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان ظهر امروز در جمع خبرنگاران از پلمب و ارجاع به مراجع قضایی ۱۲ مرکز غیرمجاز مداخله‌گر در درمان در شهرستان خبر داد و اظهار داشت: در طی بازدیدهای نظارتی محسوس و نامحسوس که توسط کارشناسان واحد نظارت بر درمان شبکه بهداشت و درمان دشتستان در طی ماه‌های گذشته انجام گرفته است، ۱۲ مرکز غیرمجاز و مداخله‌گر در امر پزشکی و عدم رعایت قوانین بهداشتی و درمانی شناسایی و نسبت به پلمب و تعطیلی آن‌ها اقداماتی به عمل آمد.

وی با اشاره ‌به تعطیلی و پلمب این مراکز غیرمجاز دخالت در امور پزشکی گفت: این مراکز شامل ۶ مرکز زیبایی پوست و مو غیرمجاز که بدون مجوزهای لازم و حضور پزشک در امور درمانی دخالت داشته‌اند و یک مرکز اجاره دستگاه زردی نوزاد که باید توسط دفتر خدمات پرستاری انجام گیرد که بعد از طی مراحل قانونی و قضایی این مراکز غیرمجاز اخطاریه تعطیلی دریافت کرده‌اند و با همراهی نیروی فراجا پلمب شده‌اند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان دشتستان بیان کرد: ۵ مرکز درمانی مجاز به علت عدم رعایت قوانین بهداشتی و درمانی و تخلفات انجام گرفته، شناسایی و به تعزیرات معرفی شده‌اند.
خویش‌دوست با توصیه به اینکه برای انجام خدمات پزشکی و بهداشتی به مراکزی که دارای پروانه پزشکی معتبر از دانشگاه علوم پزشکی می‌باشند، مراجعه نمایند و حتماً به این امر مهم توجه داشته باشند تا دچار مشکلات پزشکی نشوند،اضافه کرد: کارشناسان واحد نظارت بر درمان این‌گونه موارد و گزارش‌ها را با جدیت پیگیری می‌کنند و در این راه با هیچ‌کسی مماشات نخواهند نمود و مطابق قانون با هرگونه تخلفی برخورد قاطع و جدی خواهند داشت.

ماریا خویش‌دوست همچنین تصریح کرد: در تیرماه سال جاری ۱۲ مرکز غیرمجاز پلمب شدند که ۶ مراکز پس دریافت مجوزهای قانونی دوباره شروع به‌کار نموده‌اند و ۷ مرکز به علت نداشتن مجوزهای لازم جمع‌آوری‌شده‌اند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان دشتستان تأکید کرد: اگر فردی بدون داشتن صلاحیت و پروانه رسمی به یکی از امور پزشکی و یا دارویی اشتغال ‌ورزد، مرتکب جرم دخالت در امور پزشکی شده است و علاوه بر پلمب محل، به مراجع قضایی معرفی و طبق تبصره‌های قانونی جریمه خواهند شد.

.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group