چهارشنبه 19 ارديبهشت 1403 | Wednesday 8 May 2024

مدیر کل دامپزشکی استان بوشهر گفت: در ۱۰ ماه اخیر ۳۰۰ مورد تخلف بهداشتی مراکز عرضه مواد غذایی در استان بوشهر ثبت شد.

به گزارش دیارجنوب ، مهدی تنگستانی صبح شنبه در جمع خبرنگاران در خصوص نظارت‌های بهداشتی بر اماکن تولید و عرضه فرآورده‌های خام دامی در یک سال اخیر اظهار کرد: در سراسر استان با نظارت‌های بهداشتی مستمر اکیپ‌ها ۳۱ هزار و ۲۷۳ بازدید انجام که در این بازدیدها هفت‌هزار ۵۰۶ موارد غیر بهداشتی ضبط و پیگیری لازم انجام شد.

وی افزود: در نمونه برداری‌ها و انجام آزمایشات لازم ۷۵ هزار و ۵۵۲ کیلوگرم فرآورده غیر بهداشتی معدوم سازی شد.

مدیر کل دامپزشکی استان بوشهر با اشاره به نظارت‌های مستمر در کشتارگاه‌های دام و طیور استان گفت: طی یک سال اخیر بر کشتار ۲۱ هزار ۶۱۲ رأس دام و ۱۰ میلیون و ۲۷۴ هزار ۹۷۹ قطعه طیور نظارت بهداشتی انجام و طی این نظارت‌ها ۲۷ لاشه دام و ۱۶ هزار و ۹۵۵ قطعه طیور به علت موارد غیربهداشتی ضبط شدند.

تنگستانی ادامه داد: مجموعه دامپزشکی تمام تلاش خود را در تضمین امنیت غذایی و نظارت بر چرخه تولید و توزیع فرآورده‌ها را به کار می‌گیرد اما در این میان ممکن افرادی سودجو به تخلفاتی در جهت منافع خود گام بردارند که در همین راستا و طی بازرسی‌های به عمل آمده بیش از ۳۰۰ مورد تخلف بهداشتی به مراجع قضائی گزارش شد.

وی تاکید کرد: از همه هم استانی‌ها تقاضا داریم در کنار نظارت‌ها بازرسان نظارت بهداشتی دامپزشکی اگر تخلفی را مشاهده کردند مراتب را به سامانه پاسخگویی دامپزشکی به شماره ۱۵۱۲ گزارش کنند تا اقدامات و پیگیری‌های لازم انجام شود.

.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group