شنبه 15 ارديبهشت 1403 | Saturday 4 May 2024

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری بوشهر گفت:باتوجه به استمرار خشکسالی ۷۹ هزار هکتار اراضی گندم این استان تحت پوشش کشت قراردادی قرار گرفته تا امکان حمایت‌های قانونی دولت از کشاورزان فراهم شود.

 

به گزارش دیارجنوب " علی باستین " روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از اراضی کشاورزی استان بوشهر اظهارکرد: با وجود کمبود بارش، امیدواریم در تولید محصولات کشاورزی، روند رو به رشدی داشته باشیم.

وی افزود: در سال‌های گذشته بوشهر در تولید گندم، جایگاه ویژه ای داشته است طوریکه افزون بر نیاز مردم بخشی نیز توسط تعاون روستایی خریداری و وارد چرخه مصرف می شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر نیز گفت: در سال زراعی جاری بیش از ۱۶ هزار تن بذر گندم برای اراضی تحت پوشش کشت گندم آبی و دیم این استان تولید و پس از فرآوری در اختیار کشاورزان قرار گرفته است.

" نوذر منفرد " با اشاره با افزایش ۳۰ درصدی سطح زیر کشت گندم تصریح کرد: در سال زارعی جاری توزیع بذر و کود بین کشاورزان بوشهری به ترتیب ۲۲ و ۲۵درصد نسبت به سال قبل افزایش یافت.

وی افزود: برنامه الگو کشت از مهرماه به چهار شهرستان "دشتستان"، "دشتی"، "دیر" و "جم " اعلام شد که در مجموع در این چهار شهرستان در سال زراعی جاری هشت هزار و ۱۵۰ هکتار سطح اراضی کشت گوجه فرنگی و جالیز و سایر سبزیجات کاهش یافته است.

رییس سازمان جهاد کشاروزی استان بوشهر افزود: سطح زیر کشت اراضی گوجه‌فرنگی استان بوشهر ۶ هزار و ۳۳۰ هکتار و سطح اراضی کشت جالیز یک‌هزار و ۴۴۰ و سایر سبزیجات ۳۸۰ هکتار تعیین شده است.

وی عنوان کرد: سطح زیر کشت محصولات گندم، جو، دانه روغنی و میوه‌های استوایی در مجموع چهارهزار و ۲۵ هکتار افزایش یافته است.

.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group