شنبه 29 ارديبهشت 1403 | Saturday 18 May 2024

سرپرست معاونت حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بوشهر گفت: در ۹ ماه امسال ۲۰۵ هزار تن کالای اساسی از استان بوشهر حمل و منتقل شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۲۸ درصدی داشته است.

به گزاش دیارجنوب ، عباس فرامرزی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بوشهر با اشاره به افزایش انتقال کالاهای اساسی از استان بوشهر به دیگر نقاط کشور اظهار داشت: 205 هزار تن کالای اساسی توسط ناوگان حمل و نقل استان بوشهر از ابتدای سال تاکنون جابه‌جا شده است. جابه‌جایی این میزان کالاهای اساسی نظیر گندم و برنج در قالب 11 هزار سرویس انجام شده است.

وی یادآور شد: جابه‌جایی کالاهای اساسی در استان طی سال جاری از نظر وزنی 28 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته که نشان دهنده توانمندی و آمادگی ناوگان باری استان است.

سرپرست معاونت حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بوشهر با اشاره به اینکه ناوگان باری استان جوان‌تر از کشور است، خاطرنشان کرد: متوسط عمر ناوگان باری استان بوشهر 12 سال که این شاخص در کشور 20 سال است.

وی در ادامه با بیان اینکه بیش از 6.4 میلیون تن کالا از مبدا شهرستان‌های استان در 9 ماه امسال جابه‌جا شده است، گفت: طی این مدت 400 هزار بارنامه صادر شده و جابه‌جایی کالا نسبت به دوره مشابه سال قبل 7.5 درصد رشد داشته است.

سرپرست معاونت حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بوشهر عمده‌ترین کالاهای حمل شده از استان را شامل 16 درصد ماشین‌آلات ، 13 درصد محصولات شیمیایی و 6.3 درصد مواد معدنی و ساختمانی اعلام کرد.

فرامرزی با بیان اینکه بیشترین جابه‌جایی کالا از شهرستان‌های عسلویه، بوشهر و دشتستان ثبت شده است افزود: عمده جابه‌جایی کالاها به مقصد تهران، اصفهان، فارس و خوزستان با همکاری 5 هزار و 100 راننده در قالب 164 شرکت حمل و نقل صورت گرفته است.

.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group