سه شنبه 18 ارديبهشت 1403 | Tuesday 7 May 2024

ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک بوشهر گفت: بیشترین حجم کالاهای صادراتی استان بوشهر به ترتیب به مقصد کشورهای چین، امارات متحده عربی، هند، ترکیه، پاکستان، آفریقای جنوبی، سریلانکا، قطر و ویتنام بوده است.

به گزارش دیارجنوب، علی سلیمانی ناظر گمرکات استان بوشهر، اظهار داشت: در ۹ ماهه سال جاری ،بالغ بر ۲۳میلیون و ۲۵هزار تن کالا به ارزش حدود هشت میلیارد و ۲۶۴میلیون دلار از گمرکات استان صادر شده است.

وی افزود: صادارت این میزان کالا نسبت به مدت مشابه سال قبل از از نظر وزنی ۹ درصد افزایش داشته است.

سلیمانی بیان کرد: عمده کالاهای صادراتی از گمرکات استان شامل محصولات پتروشیمی، میعانات گازی، سیمان و کلینکر، انواع ماهی و میگو، سنگ گچ و گچ بنایی، سبزیجات و صیفی جات تازه بوده است ، که خرما ، گوجه فرنگی ، سیمان و انواع آبزیان از محصولات ویژه صادراتی استان بوشهر محسوب می شوند.

ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک بوشهر یادآور شد: بیشترین حجم کالاهای صادراتی استان به ترتیب به مقصد کشورهای چین، امارات متحده عربی، هند، ترکیه، پاکستان، آفریقای جنوبی، سریلانکا، قطر و ویتنام صادر شده است.

سلیمانی همچنین به آمار تجارت استان در بخش واردات اشاره کرد و گفت: طی مدت یاد شده بالغ بر ۴۷۲ هزار تن کالا به ارزش بالغ بر یک میلیارد و ۵۹۲میلیون دلار از گمرکات استان بوشهر به کشور وارد گردیده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزنی بدون تغییر و از نظر ارزشی ۱۲ درصد افزایش را نشان می دهد.

وی اضافه کرد: عمده کالاهای وارداتی از گمرکات استان شامل ماژول نمایشگر، قطعات و لوازم یدکی موتورسیکلت و دوچرخه، انواع پارچه، قطعات و لوازم یدکی خودروی سواری، انواع بلبرینگ و رولبرینگ، موز، انواع لاستیک، انواع بلندگو، الکتروموتور و انواع پمپ و واتر پمپ خودرو می باشد.

ناظر گمرکات استان بوشهر بیشترین حجم کالاهای وارداتی کشور از طریق گمرکات استان بوشهر را مربوط به کشورهای امارات متحده عربی، چین، فیلیپین، روسیه، هند، ژاپن، جمهوری کره، ترکیه، سریلانکا و هنگ کنگ اعلام کرد./فارس

.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group