شنبه 15 ارديبهشت 1403 | Saturday 4 May 2024

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بوشهر با اشاره به اولویت‎ گذاری اصلاح ۱۰ نقطه حادثه خیز استان طی سالجاری گفت: تاکنون ۵ نقطه حادثه‎ خیز جاده ه‎ای بوشهر با صرف ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبارات ملی، ایمن سازی شده است.

به گزارش دیارجنوب ، عبدالکریم اخترشناس در نشست با رییس کل دادگستری بوشهر با تاکید بر اینکه ایمن سازی این ۱۰ نقطه توسط کمیسیون ایمنی راههای کشور اولویت گذاری و به استان ابلاغ شده، افزود: رفع ۵ نقطه حادثه‎ خیز دیگر هم در دستور کار است.
۵ نقطه حادثه‎ خیزی که در استان اصلاح شدند
اخترشناس درباره نقاط حادثه‌خیزی که تاکنون اصلاح شده، بیان کرد: محدوده روستای "محمدآباد- زائرعباسی" (خروجی خورموج) با اجرای ۷ کیلومتر نیوجرسی مفصلی، ایمن سازی شده و روشنایی آن هم در دست مناقصه می‎باشد.
وی ادامه داد: همچنین تقاطع "نمازگاه" با علائم افقی و عمودی، دو مورد در محدوده "پارک جنگلی سرکره" با علائم و سرعت‌کاه و محدوده "کلل" دشتستان با اجرای روشنایی، روکش آسفالت، سرعت‎کاه و علائم دروازه‎ای ایمن‎سازی شده است.
 5 نقطه‎ حادثه‌خیزی که در دست ایمن سازی است
دبیر کمیسیون ایمنی راههای استان بوشهر همچنین درباره ۵ نقطه حادثه‌خیز استان که در دستور کار است، بیان کرد: ایمن سازی ۳ نقطه متوالی مشهور به "پیچ برق" در ابتدای گردنه ‎های دالکی- کنارتخته، محدوده "محمد عامری" و محدوده "بوالخیر - عامری" تنگستان در دست مطالعه یا فرایند انتخاب پیمانکار هستند که تلاش داریم تا پایان سال مالی تعیین تکلیف و اصلاح شود.
برنامه ‎ریزی برای سایر نقاط حادثه‌خیز
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر از شناسایی مقاطع و نقاط پر حادثه دیگری در استان خبر داد و خاطرنشان کرد: در این راستا، اصلاح قوس‎ های جاشک از مصوبات سفر ریاست جمهوری در سه فاز در دست اقدام است که فاز یک ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، فاز دوم در مرحله تجهیز کارگاه است و فاز سوم در حال مطالعه می‎باشد.
اخترشناس، اصلاح محور دیلم - بهبهان را یکی دیگر از اولویت‎ های ایمن سازی دانست و یادآور شد: قطعه اول این محور ایمن شده و قطعه دوم در مرحله انتخاب پیمانکار است، قطعه سوم نیز در دست مطالعه و ارزیابی می‌باشد. همچنین پیمانکار محدوده سخی دیلم تعیین شده است.

وی افزود: محدوده سه راهی والف، پل جدید سید رضا و آسفالت ورودی گناوه با پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصدی در راستای ایمن سازی ورودی‎ های شهرستان گناوه در حال اجراست.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ‎ای بوشهر افزود: ایمن سازی "پل میوه و تره بار" دشتستان با پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصد، اصلاح "پیچ مخازن" کنگان، تعریض و ایمن سازی محدوده "آبدان - دوراهک"، اجرای نیوجرسی "بوشهر تا چغادک"، تعریض و بهسازی محدوده "بردخون"، تعریض و اصلاح میدان "شهنیا- کناری" شهرستان دیر و اصلاح تقاطع "پرک - کنگان" از دیگر پروژه‌های این اداره کل در حوزه ایمن سازی نقاط پرحادثه می‎باشد.
رییس کل دادگستری استان بوشهر هم در این نشست اقدامات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‎ ای برای ایمن‎ سازی نقاط حادثه خیز را اثربخش دانست و خواستار همکاری سایر دستگاههای مرتبط برای تسریع در آنها شد.
مهدی مهرانگیز گفت: اثربخشی اقدامات اداره‌ کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بوشهر با اجرای اصول فنی و رفع نواقص نقاط حادثه‌خیز، موجب کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای خواهد شد و دادگستری از چنین اقداماتی حمایت می کند.

.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group