شنبه 15 ارديبهشت 1403 | Saturday 4 May 2024

طرح راه آهن بوشهر_ شیراز که در ادامه خط راه آهن سراسری شمال به جنوب کشور است، اجرای سخت‌ترین قطعه آن در شهرستان تنگستان ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

به گزارش دیارجنوب ، راه آهن شیراز – بوشهر در ۱۱ قطعه در استان‌های فارس و بوشهر طراحی شده است که از قطعه ۸ تا ۱۱ آن به طول ۱۴۰ کیلومتر در استان بوشهر قرار دارد.

قطعه ۱۰ این خط ریلی در شهرستان تنگستان، به عنوان سخت‌ترین قطعه، ۱۱ تونل و ۴ کیلومتر پل دارد و در زمان حاضر حدود ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و قرار است منابع مالی آن از تهاتر نفت تامین شود.

۱۵ سال از طرح مصوب شده راه‌آهن شیراز – بوشهر می‌گذرد، اما تامین منابع مالی آن مانع از پیشرفت طرح شده بود تا این‌که در سفر رییس جمهور به استان بوشهر و با موافقت رهبر معظم انقلاب یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون یورو به آن اختصاص یافت.

این خط راه‌آهن از بخش بوشکان هم‌مرز با استان فارس آغاز می‌شود و بعد از عبور از شهر کلمه در دشتستان و سپس شهر اهرم به دو شاخه تقسیم که یکی به چغادک و دیگری به عسلویه می‌رسد.

خط راه‌آهن بوشهر_ شیراز ادامه خط راه‌آهن سراسری شمال به جنوب کشور است که از تهران، اصفهان و شیراز عبور می‌کند و سپس به بوشهر می‌رسد./صداوسیما مرکز بوشهر

.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group