جمعه 14 ارديبهشت 1403 | Friday 3 May 2024

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر گفت: بازگشایی محور «ریز به دژگاه» به عنوان مسیر جدید جنوب بوشهر به استان فارس در دستور کار است.

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، عبدالکریم اخترشناس مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر با اشاره به ضرورت ایفای مسؤولیت اجتماعی وزارت نفت در راه‌‎های استان بوشهر، اظهار داشت: با توجه به حجم بالای تردد ناوگان وابسته به صنایع نفت و گاز جنوب در سراسر محورهای استان، سالها است پیگیری مستمری برای جذب اعتباراتی از این وزارتخانه جهت ارتقای راه‌های استان صورت می‎ گیرد که خوشبختانه در دولت سیزدهم با همراهی استاندار و نمایندگان بوشهر در مجلس محقق شد.

وی از مشارکت شرکت شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب در ۲۱ پروژه راه استان با اولویت پروژه ‎های روستایی خبر داد و خاطرنشان کرد: اعتبار این پروژه‌ها بیش از ۶۰۰ میلیارد ریال برآورد شده که انتظار می‌رود با تکمیل آنها طی امسال و سال آینده، شاهد ارتقای ایمنی جاده‌ای استان باشیم.

اخترشناس درباره شاخص ‎ترین پروژه‎ هایی که مشارکت وزارت نفت برای آنها جذب شده، بیان کرد: بازگشایی محور "ریز به دژگاه" به عنوان مسیر جدید جنوب بوشهر به استان فارس با اعتبار ۲۱ میلیارد تومان، احداث آبنمای "کاکی به شیخیان" با اعتبار ۱۵ میلیارد تومان، بهسازی و تعریض جاده "هاله به عسلویه" با اعتبار ۲ میلیارد تومان، تکمیل راه‌های روستایی "باغتاج" و "کلمه به نینیزک" با اعتبار ۱۷ میلیارد تومان از مهمترین پروژه ‎های مشارکتی با وزارت نفت است.

وی درباره سایر پروژه ‎هایی که از سوی وزارت نفت مشارکت می‎شود، خاطرنشان کرد: تکمیل "تقاطع بردخون"، روشنایی "دویره-چاهکوتاه"، تعریض و بهسازی محور "محمدجمالی- شبانکاره"، "شیلدو به رستمی" و "شورکی" تنگستان، احداث راه "آبدان به کنارترشان"، "ملاسالمی" دیر و تعریض جاده "امامزاده شاهروبند" گناوه، "راهدار"، "امامزاده به سرمستان" شهرستان دیّر و "قصاب" جم نیز از سوی نفت مشارکت می شود.

دبیر کمیسیون ایمنی راه های بوشهر با تاکید بر اینکه مشارکت وزارت نفت در بهسازی محور سیراف- جم نیز مورد پیگیری است، تصریح کرد: به دلیل تردد ناوگان صنایع جنوب استان، این محور دچار نشست و چاله‎ هایی شده است.

وی یادآور شد: از محل منابع داخلی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ‎ای کشور ۲۷۰ میلیارد تومان برای بهسازی محور سیراف- جم اختصاص یافته که تکافوی آن را نمی کند، از این رو پیگیر جذب مشارکت وزارت نفت برای تکمیل این پروژه هستیم.

.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group