سه شنبه 18 ارديبهشت 1403 | Tuesday 7 May 2024

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار دشتستان از اجرای طرح سلامت خانواده بصورت رایگان برای شهروندان برازجانی خبر داد و گفت: روابط عمومی ادارات، خدمات و مزایای این طرح را در شهرستان منعکس کنند.

به گزارش دیارجنوب، مصطفی بارگاهی روز چهارشنبه 25 مهرماه در نشست شورای روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی دشتستان ضمن محکوم کردن جنایت رژیم صهیونیستی در حمله به بیمارستان و آرزوی پیروزی مردم فلسطین اظهار داشت: طرح پزشکی خانواده و نظام ارجاع از طرح‌های دولت در راستای خدمات به مردم است که در کل کشور 58 شهر ازجمله برازجان در استان بوشهر به‌عنوان پایلوت انتخاب‌شده است.
وی با اشاره به مزایای این طرح گفت: با شرکت در این طرح و ارجاع به متخصصان تعیین‌شده توسط شبکه بهداشت و درمان، هزینه‌های درمان کاهش می‌یابد.
بارگاهی دیگر مزایای این طرح را بهداشت محور کردن مردم عنوان کرد و ابراز داشت: در این طرح دیدگاه پیشگیرانه و جلوگیری از بیمار شدن مردم باید جایگزین درمان محور شود.
وی با اشاره به شعار عدالت در سلامت، هدف اصلی این طرح را پیشگیری از بیماری‌های غیر واگیردار توصیف کرد وبیان داشت: این طرح برای دسترسی همه محلات و مناطق کم برخوردار به خدمات بهداشتی و درمانی است.
وی از روابط عمومی‌های ادارات خواست تا طرح سلامت خانواده را منعکس کنند و تصریح کرد: برای اجرای کامل این طرح در برازجان 41 پایگاه، 41 مراقب سلامت و 41 ماما در شهر برازجان باید فراهم شود.

shora rvbt ommi mehr 1

مدیر شبکه بهداشت و درمان دشتستان در تشریح این طرح ابراز داشت: هر شهروند برازجانی فاقد بیمه با مراجعه به بیمه سلامت می‌تواند رایگان بیمه شود و از مزایای این طرح استفاده کند.
وی شرط استفاده مردم از مزایای طرح سلامت خانواده را تشکیل پرونده الکترونیک سلامت در پایگاه‌های بهداشت عنوان کرد وبیان داشت:30 درصد از ویزیت‌های کلینیک ولایت برای بیمارانی است که از طریق مراکز جامع سلامت معرفی می‌شوند.
خویش دوست بهره‌مندی یکسان کلیه افراد جامعه از سرانه سلامت و اجرای اصل عدالت در سلامت و حذف پرداخت هزینه‌های اضافی توسط مردم به‌نظام سلامت را از مزایای این طرح برشمرد و گفت: دسترسی سریع و آسان مردم به خدمات سطح اول نظام سلامت، انجام معاینات دوره‌ای و پیگیری وضعیت سلامت افراد جامعه توسط پزشکان خانواده و ثبت سوابق بیماری در پرونده الکترونیک سلامت و پیشگیری از بیماری‌های غیر واگیر و واگیر با بررسی دوره‌ای وضعیت سلامت خانوارها را از دیگر مزایان این طرح عنوان کرد.
مدیر شبکه بهداشت و درمان دشتستان در پایان خاطرنشان کرد: کاهش هزینه‌های درمانی و بستری از جیب مردم، بیمه همگانی سلامت ایرانیان نمودن افراد فاقد بیمه، تسهیل دسترسی مراجعین به پزشک متخصص در موارد ارجاعی از پزشک مرکز و امکان نوبت‌دهی پزشک متخصص توسط پزشک مرکز جهت مراجعین را از دیگر مزایای این طرح برشمرد.

shora rvbt ommi mehr 1shora rvbt ommi mehr 1shora rvbt ommi mehr 1shora rvbt ommi mehr 1shora rvbt ommi mehr 1shora rvbt ommi mehr 1shora rvbt ommi mehr 1shora rvbt ommi mehr 1shora rvbt ommi mehr 1shora rvbt ommi mehr 1shora rvbt ommi mehr 1.

.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group