جمعه 14 ارديبهشت 1403 | Friday 3 May 2024

مدیرکل شیلات استان بوشهر گفت: توسعه طرح‌های آبزی‌پروری یکی از اولویت‌های استان است که در این راستا شیلات استان از تولیدکنندگان و واردکنندگان مولدین میگو عاری از بیماری حمایت می‌کند.

به گزارش دیارجنوب به نقل از خبرگزاری صدا و سیما مرکز بوشهر؛ عقیل امینی اظهار داشت: برای توسعه فعالیت‌های آبزی‌پروری با توجه به تنوع فرصت‌های سرمایه‌گذاری در زمینه‌های مختلف شیلات مانند پرورش میگو، ماهی در قفس و استخر‌های پیش ساخته و بتنی، ماهیان زینتی، زالو و جلبک اداره کل شیلات استان آماده است با همکاری صندوق کارآفرینی امید از سرمایه‌گذاران حمایت کند و اقدامات مهمی در افزایش تولیدات محصولات شیلات برداشته شود.

وی با تأکید بر استفاده بهینه از ۹۳۷ کیلومتر مرز دریایی استان بوشهر با خلیج فارس در راستای اقتصاد دریا محور افزود: حمایت از کسب‌وکار‌های خُرد در بخش شیلات در سطح روستا‌ها به‌ویژه تولید ماهی در استخر‌های پیش ساخته و بتنی، پرورش زالو و جلبک می‌تواند نقش به‌سزایی در تولید و اشتغال استان و کشور داشته باشد.

امینی با تأکید بر استفاده از روش‌های نوین آبزی پروری همراه با تکنولوژی روز دنیا گفت: این مهم مسیری است که به‌منظور بهره‌وری بهتر و تولید مناسب می‌توان گام برداشت.

مدیر صندوق کارآفرینی امید استان هم با بیان اینکه این صندوق برنامه‌های مختلفی برای طرح‌های اشتغال‌زایی به‌ویژه اشتغال روستاییان دنبال می‌کند افزود: یکی از طرح‌های صندوق کارآفرینی امید برای حمایت از اشتغال روستایی، طرح روستای نوفن است.

تمجیدی با اشاره به اهداف اجرای این طرح افزود: استفاده از محصولات فناورانه شرکت‌های دانش بنیان و ترکیب فناوری با طرح‌های اشتغال روستایی برای تولید مناسب‌تر و درآمدزایی بیشتر در بخش روستایی از اهداف طرح روستای نوفن است که رونق اشتغال در روستا‌ها را به دنبال خواهد داشت.

.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group