شنبه 15 ارديبهشت 1403 | Saturday 4 May 2024

مدیرکل شیلات استان بوشهر گفت: با آغاز فعال سازی سیستم پایش ماهواره‌ای در شناورهای صیادی، زمینه ارتباط و کمک رسانی در وضعیت بحران تسهیل می شود.

به گزارش دیارجنوب ، عقیل امینی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا درباره این سیستم ماهواره ای نصب شده بر روی کشتی های صیادی اظهار کرد: سیستم "وی . ام . اس"، به شکل برخط و لحظه ‎ای اطلاعات شناورها را از طریق ماهواره دریافت و موقعیت آنها را در هر لحظه مشخص می‌کند.

وی افزود: همچنین این امکان وجود دارد که در صورت نیاز، شناور نیز با ارسال پیام هشدار، به ‌شکل برخط با مرکز ارتباط برقرار کند.

مدیرکل شیلات استان بوشهر تصریح کرد: در این سامانه نقشه سفر شناورها، منطقه صیدگاهی، مسیرهای سپری شده ، نقطه لحظه ای حضور شناور و یک سری اطلاعات دیگر به شکل ۲۴ ساعته نمایش داده می شود.

وی ادامه داد: بمنظور فعالیت کشتی های صیادی نیاز است این سیستم پایش بطور کامل فعال سازی و در سامانه قابل نمایش باشند.

shanavar

امینی تاکید کرد: از دریانوردی هرگونه کشتی صیادی که این سامانه در آن فعالسازی نشده به جد جلوگیری می شود.

وی همچنین توضیح داد: آبان سال ۱۳۹۹ در مجلس شورای اسلامی ممنوعیت دو ساله صید ترال تصویب و از آذر ماه همان سال به اجرا در آمده و از آن تاریخ تا به امروز کشتی های صید صنعتی هیچگونه فعالیت صیادی نداشته اند

مدیرکل شیلات استان با اشاره به دستورالعمل مدیریت صید ترال مصوبه چهل و یکمین کارگروه ساماندهی سواحل و، بنادر و جزایر کارویژه مرز شورای امنیت کشور، بیان کرد: بمنظور کنترل و نظارت بر کشتی های صید صنعتی چندین لایه نظارتی از جمله فعال بودن ردیاب" وی. ام. اس " کشتی های صیادی بصورت ۲۴ ساعته، بکارگیری ناظر مقیم بر روی کشتی های صیادی ، بازرسی از این شناورها در دریا توسط یگان حفاظت منابع آبزیان بمنظور کنترل کامل و دقیق انجام می شود.

.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group