چهارشنبه 19 ارديبهشت 1403 | Wednesday 8 May 2024

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان از آغاز اجرای مرحله جدید طرح کالابرگ الکترونیکی در این استان خبر داد.

به گزارش دیارجنوب به نقل از خبرنگاران جوان ، سیاوش آقاجانی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان با اشاره به آغاز مرحله جدید طرح کالابرگ الکترونیکی گفت: در این مرحله دولت نسبت به قبل، مزایایی برای ۳ دهک اول جامعه و افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی و بهزیستی در نظر گرفته است.

او افزود: این افراد اگر تا ۵۰ درصد اعتبار یارانه ۴۰۰ هزار تومانی خود را از طریق کالابرگ الکترونیکی برای خرید ۱۱ قلم کالای اساسی هزینه کنند، ۳۰ درصد معادل ۱۲۰ هزار تومان اعتبار بیشتر به ازای هر عضو خانواده به حساب سرپرست خانوار افزوده می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان با بیان اینکه این طرح اختیاری است، تصریح کرد: افراد تا پایان ماه برای خرید از یارانه نقدی خود فرصت دارند و در صورت خرید کالابرگی نیز، مابقی اعتبار به صورت یارانه نقدی به حساب سرپرست خانوار واریز می‌شود.

به گفته آقاجانی، مبنای دولت برای محاسبه سهم خانوار در اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی سال ۱۴۰۱ است.

kalabarg kart

او همچنین گفت: در صورت استفاده از کالابرگ، دولت هرگونه افزایش قیمت ۱۱ کالای اساسی را تا پایان سال، تقبل می‌کند و احتمال افزایش اعتبار تشویقی ۱۲۰ هزار تومانی برای سه دهم اول نیز وجود دارد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان هدف دولت از اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی را ارتقای معیشت و سفره خانوار و تأمین کالا‌های اساسی دانست و افزود: دولت با نگاه حمایتی برای آسیب نرسیدن به معیشت خانوار‌ها تلاش می‌کند.

آقاجانی تصریح کرد: اصرار دولت برای استفاده از کالابرگ، حفظ و گسترش شبکه ملی اعتبار است و تاکنون ۲ هزار و ۲۰۴ فروشگاه خرد و ۴۰۸ شعبه فروشگاه زنجیره‌ای در گیلان به شبکه ملی اعتبار پیوسته اند.

او با بیان اینکه همه فروشگاه‌های زنجیره‌ای کشوری در حال اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی هستند، گفت: استفاده از کالابرگ در فروشگاه‌های خرد از طریق دریافت کد مربوطه امکانپذیر است و به صورت سیستمی و بدون معطلی انجام می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان افزود: در ۳ روز گذشته ۲ هزار و ۱۸۲ خانوار گیلانی با استفاده از کالابرگ الکترونیکی، ۳ هزار و ۱۶ تراکنش داشته اند و ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان خرید کالابرگی انجام داده اند.

سیاوش آقاجانی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان

به گفته آقاجانی، از ابتدای اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی در گیلان تاکنون، ۴۸ میلیارد تومان خرید انجام شده است.

/

استان بوشهر

Template Design:Dima Group