شنبه 15 ارديبهشت 1403 | Saturday 4 May 2024

فرمانده یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات استان بوشهر گفت: چهار فروند قایق بدون هویت به علت صید و صیادی بدون کسب مجوز شیلات و صید ممنوعه ترال در آب‌های تنگستان و دیر توقیف شدند.

به گزارش دیارجنوب به نقل از خبرنگار مهر، سرهنگ عبدالکریم غلامی عصر چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اجرای دریا بست از تاریخ ۱۱ تا ۱۶ مرداد ماه سال جاری و تاکید مدیرکل شیلات استان و همچنین خواسته جامعه صیادی استان بوشهر گفت: به دنبال تشدید و افزایش بیش از پیش برخورد با صید غیر مجاز هستیم و هیچ گونه ملاطفت و مماشاتی با خاطیان و متخلفین حوزه صید و صیادی وجود ندارد.

سرهنگ غلامی ادامه داد: در این راستا و به منظور جلوگیری و مبارزه با صید غیر مجاز میگو توسط شناورهای متخلف، عوامل گشت یگان حفاظت منابع آبزیان در آب‌های شهرستان تنگستان و دیر تعداد ۴ فروند قایق بدون هویت را به علت تخلف صید و صیادی بدون کسب مجوز شیلات و صید ممنوعه ترال توقیف کردند.

فرمانده یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات استان بوشهر در رابطه با کشفیات به دست آمده از این شناورها توضیح داد: ۶۲ کیلوگرم میگو به ارزش نزدیک به صد و شش میلیون ریال، ۵ جفت تخته صید ترال قایق، ۵ رشته تور ترال میگو قایق، ۱۰ حلقه طناب و ۲ عدد دیرک ترال نیز به ارزش یک میلیارد ریال کشف و توقیف شد.

lenj

وی افزود: پرونده تخلفاتی برای این شناورها تشکیل و جهت سیر مراحل قضائی به مرجع قضائی احاله شد.

سرهنگ غلامی یادآور شد: با توجه به شروع دریابست از امروز یازدهم مرداد ماه، شناورها از دریا روی خودداری کنند، در صورت مشاهده شناور توسط عوامل گشت، شناور متخلف متوقف و تا پایان فصل صید میگو توقیف خواهند شد.

سرهنگ غلامی در پایان با بیان اینکه بی شک ذخایر آبزیان در دریا انفال است و همه ما در حفظ و نگهداری آن برای نسل آینده مسئول هستیم از جامعه صیادی و مردم خواست تا با پیروی از قانون برای حفظ این ذخایر ارزشمند خلیج فارس به یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات استان بوشهر کمک کنند.

/

استان بوشهر

Template Design:Dima Group