چهارشنبه 19 ارديبهشت 1403 | Wednesday 8 May 2024

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی بوشهر از بازپس‌گیری ۸۰ هزار مترمربع از اراضی راکد بوشهر در قالب ۱۸ فقره قرارداد خبر داد.

به گزارش دیارجنوب به نقل از فارس ، سید حسین حسینی مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی بوشهر شامگاه امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: ۸۰ هزار مترمربع از اراضی راکد بوشهر در قالب ۱۸ فقره قرارداد در چهار ماهه سال جاری از متقاضیانی که موفق به ایجاد واحد تولیدی خود نشده بودند، بازپس‌گیری شد.

وی افزود: در سال‌ جاری اراده بسیار جدی برای پیشگیری از سوداگری زمین در شهرک‌ها و نواحی صنعتی ایجاد شده و در همین راستا نسبت به بازپس‌گیری زمین‌هایی که به طور قطع به تولید ختم نمی‌شوند، اقدام شده است.

حسینی توضیح داد: مطابق فصل (د) دفترچه قرارداد واحدهای صنعتی، طرف قرارداد با شرکت شهرک‌های صنعتی و متقاضی ایجاد واحدهای تولیدی متعهد است در مدت یک سال یا بر اساس برنامه زمان بندی ارائه شده مورد تایید شهرک‌های صنعتی عملیات ساختمانی را به پایان رسانده و گواهی پایان کار دریافت کند.

shahrak sanati b

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی بوشهر ادامه داد: از طرفی، مطابق فصل (و) همان دفترچه قرارداد، در صورت عدم تحقق هر یک از تعهدات مربوط به متقاضی ایجاد واحد تولیدی اعم از عدم پرداخت مبلغ قرارداد، هزینه‌های خدماتی و نگهداری، هزینه‌های اختصاصی و سایر مطالبات، شرکت شهرک‌های صنعتی در مهلت مقرر حق فسخ قرارداد به اختیار و تشخیص خود را دارد.

این مقام مسؤول گفت: در برخی موارد شرایط فعالیت متقاضی ایجاد واحد تولیدی امکان سپری کردن همه راه را برای متقاضی فراهم نمی‌کند و زمین در اختیار گرفته شده تبدیل به عرصه یک واحد تولیدی نمی‌شود، هرچند که در پاره‌ای از موارد دلایل دیگری نظیر سوداگری نیز به این موضوع دامن می‌زند.

حسینی اظهار کرد: در چنین مواردی شرکت شهرک‌ها مطابق اختیار منبعث از دفترچه قرارداد می‌تواند اراضی واگذار شده را بازپس گرفته و به تولیدکننده واجد شرایط دیگر واگذار کند.

/

استان بوشهر

Template Design:Dima Group