شنبه 15 ارديبهشت 1403 | Saturday 4 May 2024

رئیس اداره بهزیستی شهرستان دشتستان بابیان اینکه اولویت مناسبت سازی با مراکز درمانی و بانک‌هاست گفت: 17 میلیارد و 200 میلیون تومان کمک‌هزینه بلاعوض برای مسکن معلولین پرداخت‌شده است.

به گزارش دیارجنوب، جعفر کمالی در نشست خبری شنبه 24 تیرماه به مناسبت هفته بهزیستی در تشریح عملکرد سال 1401 اظهار داشت: از 42 هزار و 829 نفر خدمت گیرنده هفت هزار و 831 نفر معلول، چهار هزار و 726 نفر دفتر زنان سرپرست و بد سرپرست، 105 نفر کودکان بی‌سرپرست، 1250 نفر درمان اعتیاد در مراکز تحت نظارت، بیش از ده هزار نفر طرح کودکان ۳ تا ۶ ساله طرح سنجش بینایی، بیش از سه هزار نفر طرح سنجش شنوایی کودکان، حدود هفت‌صد نفر در دوره آموزشی پیشگیری از معلولیت‌های دوره سالمندی، هفت‌صد نفر دوره پیش از ازدواج و 785 نفر دوره آموزشی مهارت‌های زندگی و 13 هزار و پانصد نفر دوره آموزشی پیشگیری از اعتیاد بوده‌اند.
وی در خصوص هزینه کرد در حوزه‌های مختلف با اشاره به اینکه در حوزه توان‌بخشی ۱۱ میلیارد و ۲۸۱ میلیون تومان هزینه شده است اضافه کرد: در حوزه‌های امور اجتماعی ۳ میلیارد و ۶۵۰ میلیون تومان، پیشگیری ۱ میلیارد و ۸۹۰ میلیون تومان، مسکن و اشتغال ۱۹ میلیارد و ۷۲۰ میلیون تومان هزینه شده که درمجموع 36 میلیارد و 541 میلیون تومان در سال 1401 هزینه شده است.
وی تعداد افراد تحت حمایت در حوزه توان‌بخشی را هفت هزار و 831 نفر عنوان کرد و ابراز داشت: ۲۱۰ خانوار دو معلولی، ۶۵ خانوار ۳ معلولی، ۴۲ خانوار چهار معلولی، ۳ خانوار ۵ معلولی و یک خانوار ۶ معلولی در دشتستان وجود دارند.

nashast behzisti dashtestan 1

رئیس اداره بهزیستی شهرستان دشتستان در تشریح هزینه‌های حوزه توان‌بخشی بابیان اینکه 3 میلیارد تومان یارانه به مرکز بیماران روانی خلیج‌فارس اختصاص‌یافته است گفت: یک میلیارد تومان یارانه به مرکز سالمندان، ۲ میلیارد و ۱۷۴ میلیون تومان یارانه به ۳ مرکز حرفه‌آموزی معلولین، ۸۳۴ میلیون تومان یارانه به مرکز خانواده و کودکان شنوا و ناشنوا پرداخت‌شده است.
وی بابیان اینکه یک میلیارد و ۸۰ میلیون تومان یارانه طرح مراقبت در منزل معلولین هزینه شده است تصریح کرد: ۲۴ میلیون تومان یارانه طرح توانمندسازی سالمندان، ۱۶۹ میلیون تومان برای مناسب‌سازی منزل ۳۶ معلول، یک میلیارد و ۴۲۰ میلیون تومان مستمری ماهیانه ۴۳۵۶ معلول و 500 میلیون تومان حق پرستاری به 335 معلول پرداخت‌شده است.
وی با اشاره به اینکه 50 میلیون تومان برای هزینه کاشت و تعمیر قطعات حلزون به ۳۰ معلول پرداخت‌شده است تأکید کرد: 961 میلیون تومان در دفتر cbr شهری و روستایی، ۱۰۴ میلیون تومان هزینه تحصیل به ۳۴۸ دانش‌آموز معلول دانشگاه دولتی، ۲۹۷ میلیون تومان هزینه دانشگاه آزاد برای ۳۴ معلول پرداخت‌شده است.
کمالی میزان وسایل اهدایی کمک توان‌بخشی به معلولین دشتستانی را خوب توصیف کرد و گفت: ۳۲ عدد ویلچر خردسال، ۸۷ عدد ویلچر بزرگ‌سال، ۳۳ عدد تشک مواج، ۲۰ عدد عصا، ۱۵ عدد ویلچر حمام و ۲۳ عدد واکر به معلولین کمک شده است.
وی در حوزه پیشگیری از معلولیت‌ها و آسیب‌های اجتماعی از برگزاری ۳۹ جلسه مهارت‌های زندگی در محلات و مدارس برای ۷۸۵ نفر خبر داد و بیان داشت: دوره غربالگری برای ۶۴۶ نفر، کلاس‌های پیشگیری از خودکشی برای ۲۰۰ نفر، کلاس‌های پیشگیری از اعتیاد برای 13 هزار و 500 نفر، طرح خود مراقبتی برای ۱۱۰ نفر، پیشگیری از معلولیت‌ها ویژه سالمندان برای ۶۹۷ نفر و طرح سنجش شنوایی کودکان و نوجوانان برای سه هزار و 35 نفر را از دیگر اقدامات در این حوزه عنوان کرد.

nashast behzisti dashtestan 1

وی با اشاره به اینکه بیش از دو هزار نفر بیمار در مراکز درمان و اعتیاد خدمت گرفته‌اند ابراز داشت: بیش از هزار و دویست نفر بیماران مراکز مراقبتی، 190 نفر بیمارمتجاهر کارتن‌خواب، 484 نفر بیماران مراکز میلاد، 339 نفر بیماران مراکز ارمغان، 220 نفر بیماران طنین بهشت سعدآباد، 179 نفر بیماران رویش سبز شبانکاره، 604 نفر بیماران مراکز سرپایی، خدمات‌دهی موبایل ون به 203 نفر در 19 پاتوق و 96 نفر بیمار اچ آی وی تحت حمایت قرارگرفته‌اند.
وی در تشریح خانواده‌های چند قلو در دشتستان گفت: 180 خانواده دوقلو تا دهک‌های درآمدی هفت و 26 خانواده سه‌قلو با هر دهک درآمدی و 2 خانواده چهارقلو در دشتستان تحت حمایت بهزیستی هستند.
وی پرداخت بیمه به زنان سرپرست خانوار را 1 میلیارد و 320 میلیون تومان عنوان کرد و گفت: در بحث بازتوانی 26 کودک کار 290 میلیون تومان پرداخت‌شده است.
کمالی مرکز مداخله در بحران‌های اجتماعی را یکی از واحدهای مرکز اورژانس اجتماعی عنوان کرد و بیان داشت: به 456 پرونده به ارزش 48 میلیون برای 11 نفر و تعداد 561 تماس با اورژانس ازجمله اقدامات در این حوزه است.
رئیس اداره بهزیستی دشتستان از پرداخت 17 میلیارد و 200 میلیون تومان کمک‌هزینه بلاعوض مسکن در حوزه مشارکت، مسکن و اشتغال خبر داد و گفت: 135 میلیون تومان در ساخت منزل ایتام به 3 نفر و 6 میلیارد تومان اعتبار در احداث پروژه 24 واحدی منزل خانواده‌های حداقل دو معلول تخصیص شده است.
وی در ادامه اذعان داشت: 478 میلیون تومان کمک‌هزینه احداث منزل دو معلولی شهری و روستایی و 85 میلیون تومان کمک‌هزینه انشعابات رایگان آب ف برق و گاز 158 خانوار هزینه شده است.
وی تصریح کرد: یک میلیارد و 950 میلیون تومان در بیمه اشتغال و 22 میلیارد تومان در پرداخت تسهیلات اشتغال به 285 نفر هزینه شده است.
وی در پاسخ به سؤالات خبرنگاران بابیان اینکه 13 مرکز مثبت زندگی در دشتستان وجود دارد ابراز داشت: سال قبل یک مرکز مثبت زندگی در بوشکان افتتاح و به مجموعه‌های دیگر اضافه شد.
کمالی در پاسخ به سؤال خبرنگار دیارجنوب در خصوص وضعیت مناسب‌سازی ادارات و مکان‌های عمومی گفت: اکثر ادارات در این زمینه همکاری لازم رادارند که ادارات آب، برق و گاز و شهرداری بیشترین همکاری را درزمینهٔ مناسب‌سازی داشته‌اند.

nashast behzisti dashtestan 1

وی اولویت کاری در مناسب‌سازی را در بانک‌ها و مراکز درمانی عنوان کرد و تأکید کرد: داروخانه‌ها بیشترین مشکل در مناسب‌سازی را داشته‌اند که در کمیته مناسب‌سازی با حضور فرماندار شهرستان به این موضوعات رسیدگی می‌شود.
وی در پاسخ به سؤال دیگر خبرنگار دیارجنوب ابراز داشت: از 147 نفری که برای پرداخت جهیزیه ارسال شدند 21 نفر تائید شدند که به هرکدام 5 میلیون تومان کمک‌هزینه داده شد که در سال جاری این کمک به 20 نفر هرکدام 10 میلیون تومان پرداخت‌شده است.
وی در پاسخ به سؤال دیگر خبرنگار دیارجنوب در خصوص تشریح برنامه‌های هفته بهزیستی در دشتستان گفت: برگزاری همایش خانواده بهزیستی، سخنرانی در خطبه نماز جمعه، بازدید از منازل مددجویان، افتتاح 9 منزل ساخته‌شده مددجویان، برگزاری همایش کودکان کار و مشاوره رایگان ازجمله برنامه‌های این هفته هستند.
وی در ادامه گفت: تقدیر از نخبگان، زنان سرپرست خانوار موفق، اشتغال موفق و تقدیر از ورزشکاران موفق کشوری ازجمله برنامه‌های همایش خانواده بهزیستی با رویکرد عفاف و حجاب در این ایام است.
وی با ابراز گلایه‌مندی از وضعیت کمپ میلاد در برازجان اذعان داشت: در شهرستان و استان کمپ ماده 16 وجود ندارد و پذیرش ماده 16 در کمپ میلاد برازجان با دستور قضایی صورت می‌گیرد که همواره مشکلات زیادی به همراه داشته است.
رئیس اداره بهزیستی شهرستان دشتستان با اعلام اینکه به همه پرونده‌های بهزیستی رسیدگی شده است گفت: هیچ پرونده‌ای برای تحت حمایت قرار گرفتن در نوبت وجود ندارد و هرکسی پرونده‌ای تشکیل بدهد سریعاً رسیدگی خواهد شد.
/

استان بوشهر

Template Design:Dima Group