چهارشنبه 19 ارديبهشت 1403 | Wednesday 8 May 2024

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر از تخصیص ۶ میلیارد تومان برای تجهیز مراکز فرهنگی و هسته‌های کنشگر سواحل در سالجاری خبر داد و گفت: یکهزار هیئت مذهبی در استان وجود دارد و ۸۰ روحانی در شبکه امامت نقش آفرینی می کنند.

به گزارش دیارجنوب، حجت‌السلام محمد قادری روز سه‌شنبه ۳۰ خرداد ماه در نشست با خبرنگاران به مناسبت یکم تیرماه سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی اظهار داشت: با حکم امام خمینی(ره) وظیفه اصلی این سازمان بر مبنای "تبیین" تعریف شده است.
وی جهاد تبیین را رسالت اصلی سازمان تبلیغات در اجرای برنامه‌ها عنوان کرد و گفت: متناسب‌سازی برنامه‌ها و آمایش دقیق سرزمینی بر اساس زیست‌بوم‌های ۱۸ گانه فرهنگی بعنوان دستور ویژه این سازمان در ۵ سال اخیر بود.
وی ادامه داد: در پنج ساله دوم نیز گسترش مخاطب و زمینه سازی برای نقش آفرینی تمام اقشار از جمله اصحاب رسانه، بانوان و قشر جوان از اولویت های اصلی این سازمان بود.
حجت الاسلام قادری با بیان اینکه بوشهر در نهضت پیشرفت و نقش آفرینی بانوان الگویی از استان های برتر کشور است، افزود: برگزاری برنامه های فرهنگی و نقش آفرینی بانوان در استان بوشهر الگویی برای کشور شده است.

nashast tablighat 1

وی دیگر برنامه های سازمان تبلیغات اسلامی را برشمرد و عنوان کرد: تاسیس بنیاد ملی نوجوانان و تشکیل قرارگاه‌های دانش‌آموزی از دیگر برنامه های این سازمان است و با ایجاد این قرارگاه ها نقش بسزایی در همگرایی حوزه جهاد تبیین انجام می دهد.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر ابراز داشت: یکی از مشکلات دستگاه های فرهنگی معارض بودن با بودجه و قرار گرفتن در مقابل جریان سازی مردمی است.
حجت الاسلام و المسلمین قادری رسالت این اداره‌کل را در حوزه جهاد تبیین، کنشگری مناسب و راهبری کردن جریان‌های مردمی عنوان کرد و ابراز داشت: در ۲ سال اخیر باتوجه به گفته فعالین فرهنگی، تحول سازمان تبلیغات اسلامی بسیار محسوس بوده که همگی نتیجه تلاش های دقیق و علمی کارشناسان ما بوده است.
وی اظهار کرد: زیست بوم فعالیت‌های ساختاریافته نهادهای مردمی یکی از مهم‌ترین زیست بوم ۱۸ گانه فرهنگی است که در استان بوشهر برای تشکیل و ساماندهی آن تلاش های بسیاری صورت گرفته و همچنین نظام مسائل استان با مشورت فعالان فرهنگی تدوین شده است.

nashast tablighat 4

وی محورهای اصلی تبیین در سازمان تبلیغات اسلامی را بر اساس امیدآفرینی، سبک زندگی و خانواده عنوان کرد و گفت: مسائل و برنامه‌های عملیاتی در این حوزه تدوین شده و برنامه‌های خوبی در استان اجرا خواهد شد.
حجت الاسلام و المسلمین قادری، مسجد محله محور را از دیگر رویکردهای سازمان تبلیغات اسلامی دانست و گفت: در این خصوص اقدامات خوبی انجام گرفته و در سالجاری امام جمعه شهر آب پخش بعنوان برترین امام جمعه مسجد و محله کشور انتخاب شده است.
وی اضافه کرد: مسجد جامع پرداز بعنوان قلب محله باید تمام عرصه های محله را راهبردی کند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر ادامه داد: در این خصوص تاکنون حدود ۲۰ محله دارای آسیب های اجتماعی شناسایی و روحانیون آنها طی مصاحبه انتخاب شدند و همچنین ۸۰ روحانی در شبکه امامت و اداره کل تبلیغات اسلامی نقش آفرینی می کنند.
وی مبنای فعالیت‌های قرآنی این اداره کل در سال جاری را «حفظ قرآن» بیان کرد و افزود: در تابستان امسال ۲ طرح ویژه حفظ در شهرستان های گناوه و جم آغاز خواهد شد.

nashast tablighat 1
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر با بیان اینکه تشکل های مذهبی در زمینه زیست بوم ها سرآمد هستند، افزود: پروژه اطلس بوشهر بعنوان پایلوت وظیفه پیگیری و ساماندهی علمی و برنامه ریزی این زیست بوم را برعهده دارد.
وی از تخصیص ۶ میلیارد تومان برای تجهیز مراکز فرهنگی و هسته‌های کنشگر سواحل استان بوشهر طی سالجاری خبر داد و گفت: بیش از ۱۰ هسته کنش وظیفه ساماندهی سواحل را به صورت کامل برعهده دارند و در شهرستانهای دشتی و دشتستان و بخش اصلی شهرستانهای تنگستان و جم تاکید بر تجهیز و رفع نیازهای زیرساختهای مراکز قرآنی در نظر گرفته شده است.
حجت الاسلام قادری بیان کرد: هسته کنش گر سواحل مجموعه های مردمی هستند که درصورت نبود آنها مدیریت فرهنگی انجام نمی شود.
حجت الاسلام قادری در خصوص هیئت های مذهبی در استان بوشهر عنوان کرد: حدود یکهزار هیئت مذهبی در استان وجود دارد که ۷۰۰ مورد آنها بصورت مستمر در حال فعالیت هستند.

nashast tablighat 4

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر درخصوص برنامه های حوزه عفاف و حجاب گفت: برنامه اصلی این سازمان در مقوله عفاف و حجاب شامل تقویت مجموعه های مردمی و نهضت پیشرفت بانوان است.
وی ادامه داد: همایش توجیهی و ارتقا مهارتی و گفتمان برای صنف های بانوان نیز درنظر گرفته شده و برای صنف کافه داران در دستور کار قرار دارد.
وی یکی از مشکلات اوقات فراغت جوانان را عدم الگوسازی مناسب عنوان کرد و گفت: در این خصوص برنامه ریزی های مناسبی انجام شده تا مخاطب با مجموعه ای از مهارت ها به همراه بازی های سرگرم کننده اوقات فراغت خود را پر کند.

/

استان بوشهر

Template Design:Dima Group