شنبه 15 ارديبهشت 1403 | Saturday 4 May 2024

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: تکمیل باند دوم محور دالکی - کنارتخته به عنوان مهمترین محور ارتباطی استان‌های بوشهر و فارس با جدیت دنبال می‌شود.

به گزارش دیارجنوب، یدالله خادمی صبح پنجشنبه در آئین عملیات اجرایی باند دوم محور دالکی - کنارتخته اظهار داشت: این محور نقش مهمی در ارتباط استان‌های بوشهر و فارس دارد و باید تلاش شود که در سریع‌ترین زمان تکمیل شود.
وی اعتبار اجرای باند دوم محور دالکی بوشهر تا کنارتخته فارس را هشت هزار و میلیارد ریال عنوان کرد و ادامه داد: اعتبار این پروژه از محل مصوبات سفر استانی رئیس جمهور به بوشهر تأمین شده است.

band dalaki k
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه حمل و نقل و زیربناهای کشور بیان کرد: باند دوم بزرگراه دالکی بوشهر به کنارتخته فارس بخشی از کریدور شمال به جنوب کشور است که توسط قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء اجرا می‌شود.
وی زمان اجرای این طرح را ۲ سال اعلام کرد و ادامه داد: قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء مجری بیش از ۲ هزار کیلومتر خط ریلی در کشور است و نقش مهمی در اجرای پروژه‌ها دارد.
خادمی با بیان اینکه قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء مجری طرح‌های مهم راهسازی جاده‌ای و خط ریلی در کشور است خاطر نشان کرد: شرکت ساخت و توسعه حمل و نقل و زیربناهای کشور با این قرارگاه افزون بر ۱۰۳ هزار میلیارد تومان قرارداد منعقد کرده است.
وی با اشاره به پروژه راه‌آهن بوشهر به فارس تصریح کرد: ۷۰ درصد پروژه خط ریلی ۵۰۰ کیلومتری بوشهر به فارس به مناقصه رفته و مابقی در نیمه نخست امسال به مناقصه می‌رود و پیمانکار آن انتخاب می‌شود.
معاون وزیر راه و شهرسازی با قدردانی از توجه رهبر معظم انقلاب اسلامی در تخصیص اعتبارات ارزی برای پروژه‌های خط ریلی اضافه کرد: برای اجرای پروژه‌های خط ریلی ۵.۹ میلیارد یورو اعتبار پیش بینی شده که پروژه راه‌آهن بوشهر به فارس یکی از این طرح‌ها است./ مهر

استان بوشهر

Template Design:Dima Group