شنبه 15 ارديبهشت 1403 | Saturday 4 May 2024

مدیرکل بنیاد مسکن استان بوشهر گفت: ۱۶ روستای در معرض خطرسیلاب این استان در شهرستان‌های جم، دشتی و تنگستان با احداث دیوار حفاظتی ایمن‌سازی شده است.

به گزارش دیارجنوب، علیرضا مقدم روز دوشنبه همزمان با ۲۱ فروردین سالروز تاسیس بنیاد مسکن انقلاب در گفتگو با ایرنا اظهار کرد: کار ایمن‌سازی روستاهای هدف با ۲۰ میلیارد تومان اعتبار از محل اعتبارات دور نخست سفر رئیس جمهور به استان بوشهر انجام شده است.
وی بیان کرد: از مجموع ۱۸۵ روستای در معرض خطر سیلاب استان بوشهر ایمن‌سازی ۶۱ روستا با ۷۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار از جمله کارهای شاخص استان در سال‌های گذشته به شمار می‌رود .
مقدم ادامه داد: استان بوشهر به دلیل موقعیت جغرافیایی و قرار گرفتن در پائین دست و در سطح تراز دریا همواره در تهدید سیلاب از استان‌های بالادست قرار دارد در همین ارتباط تلاش می‌شود مابقی روستاهای در خطر سیلاب استان در قالب اعتبارات سفر دوم دولت ایمن سازی شوند.

imensazi b
مقاوم‌سازی ۶۱ درصدی واحدهای مسکونی استان بوشهر
مدیرکل بنیاد مسکن استان بوشهر گفت: از۷۴ هزار و ۱۱ واحد مسکونی روستایی این استان ۴۴هزار و ۴۰۶ واحد معادل ۶۱ درصد مقاوم سازی شده اند.
مقدم اظهار کرد: استان بوشهر از جمله استان‌های پیشرو در بحث مقاوم‌سازی مسکن روستایی است و تلاش می‌شود با مقاوم سازی سالانه سه هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی، مقاوم سازی مسکن روستایی در استان بوشهر به ۸۰ درصد برسد.
وی ادامه داد: در سال ۱۴۰۰ از۲ هزار و ۳۸۰ واحد مسکونی معرفی شده به بانک‌های عامل ۲هزار و۲۹۰ واحد معادل ۹۶ درصد در مرحله انعقاد قرارداد قرار دارند.
مقدم سهمیه استان بوشهر از تسهیلات مقاوم سازی مسکن روستایی در سال گذشته را سه هزار و ۸۹ واحد عنوان کرد و گفت: از این شمار تا کنون ۲هزار و۹۹۳ متقاضی به بانک‌ها معرفی و۲هزار و۵۵ واحد به مرحله عقد قرارداد رسیده‌اند.
تملک ۱۶۶ هکتار زمین برای تولید مسکن در روستاهای استان بوشهر
مدیرکل بنیاد مسکن استان بوشهر گفت: سال گذشته ۱۶۶ هکتار زمین برای تولید مسکن در روستاهای استان تملک و تاکنون۴۸۳ قطعه زمین واگذار شده است.
مقدم صدور۲هزار و۵۵۹ فقره سند روستایی، ۹۷۷ فقره سند شهری و تبدیل ۳۱۶ فقره سند دفترچه‌ای به تک برگ در قالب قانون حدنگار را از جمله دیگر اقدامات بنیاد مسکن استان در بخش عمران روستایی عنوان کرد.
بازنگری ۷۱ طرح هادی روستایی
مقدم شمار روستاهای استان بوشهر را ۸۱۶ روستا عنوان کرد و گفت: ازاین شمار ۴۰۰ روستا بالای۲۰ خانوار و از این تعداد ۳۹۶ روستا دارای طرح هادی هستند.
مدیرکل بنیاد مسکن استان بوشهر افزود: براساس برنامه‌ریزی انجام شده سال گذشته طرح هادی ۷۱ روستا تعیین محدوده و بازنگری و برای سه روستای این استان نیز طرح گردشگری تعریف شد.
اجرای ۱۳۵ پروژه از محل مسئولیت اجتماعی نفت
مقدم ادامه داد: از محل پروژه‌های مسئولیت اجتماعی نفت درسال‌های ۱۴۰۰و ۱۴۰۱ معادل ۱۳۵ پروژه با اعتباری بالغ ۶۳ میلیارد و ۵۵۰ میلیون تومان برای اجرای طرح هادی هزینه شده است.
وی یادآور شد: ۹۴ میلیارد تومان اعتبار از محل اعتبارات قیر رایگان برای آسفالت ۱.۵ میلیون مترمربع از معابر۱۴۱ روستای استان هزینه شده است و امسال نیز۴۶ میلیارد تومان اعتبار از محل اعتبارات قیر رایگان برای استان بوشهر تخصیص یافته که به زودی توزیع می‌شود.
مقدم احداث ۱۷۱ زمین چمن مصنوعی و ۲۶۵ بوستان روستایی و ارتقای سرانه بوستان‌های روستایی استان به سه مترمربع را از دیگر شاخص‌های مهم روستاهای استان بوشهر عنوان کرد.
احداث ۲۵۷۵ واحد مسکونی از محل انعقاد تفاهم‌نامه‌ها در استان بوشهر
مدیرکل بنیاد مسکن استان بوشهر با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه‌های مختلف این اداره کل با سازمان‌های مختلف گفت: از محل تفاهم نامه مسکن محرومان (منعقد بین بنیاد مسکن و سازمان برنامه و بودجه) ۴۵ میلیارد تومان به یکهزار و ۵۰۰ واحد مسکونی (هر واحد ۳۰ میلیون تومان) به صورت بلا عوض پرداخت شد.
وی با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه بنیاد مسکن با بنیاد مستضعفان گفت: سهمیه استان از محل این تفاهم‌نامه ۴۷۵ فقره است که از این تعداد ۴۳۷ فقره به بانک‌های عامل معرفی و تاکنون۴۰۳ فقره نیز به مرحله انعقاد قرارداد و با پیشرفت فیزیکی ۷۲ درصد در دست اجرا و تا هفته دولت آماده بهره‌برداری هستند.
مقدم در خصوص تفاهم‌نامه ۱۰ هزار بین بنیاد مسکن، کمیته امداد و بنیاد مستضعفان افزود: سهمیه استان بوشهر از محل این تفاهم‌نامه ۴۰۰ واحد مسکونی است که تاکنون قرارداد ۲۰۵ پرونده منعقد و با پیشرفت فیزیکی ۴۷ درصد در دست اجرا قرار دارد.
وی در خصوص تفاهم‌ نامه ۴۰ هزار بین بنیاد مسکن، بنیاد مستضعفان، بسیج سازندگی و کمیته امداد گفت: سهمیه استان بوشهر ازاین تفاهم‌نامه ۲۰۰ واحد مسکونی است که تاکنون۱۴۹ نفر به بانک‌ها معرفی و ۱۰۵ نفر به مرحله انعقاد قرارداد رسیده و پروژه با ۳۹ درصد پیشرفت فیزیکی در دست اجرا است.
مدیرکل بنیاد مسکن استان بوشهر در خصوص نهضت ملی مسکن گفت: در راستای سیاست‌های دولت مسئولیت احداث مسکن در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر به بنیاد مسکن واگذار شد که در این راستا ۲هزار و ۹۹۹ فقره تخصیص پروژه صورت گرفته که از این تعداد ۲هزار و ۶۱۶ فقره به مرحله انعقاد قرارداد رسیده است.
به گفته مقدم با این وجود بنیاد مسکن عملیات اجرایی ۲هزار و۹۹۳ واحد مسکونی را در سطح شهرهای هدف آغاز کرده که از این تعداد تا امروز یکهزار و ۶۹۲ واحد در مرحله فنداسیون، ۵۵۶ واحد اسکلت و سقف تکمیل شده است.
وی یادآور شد: از این شمار پروژه ۸۴ واحدی نهضت ملی مسکن در خورموج تکمیل و همزمان با دور دوم سفر رئیس جمهور به استان بوشهر تحویل متقاضیان شد.
مقدم افزود: همچنین پروژه‌های۸۲ واحدی مسکن محرومان کنگان و ۶۸ واحدی دیر نیز همزمان با دور دوم سفر رئیس جمهور به استان تکمیل و در مرحله واگذاری قرار دارند.
کمک ۱۰میلیاردی خیران در قالب حساب ۱۰۰ امام (ره)
وی با اشاره به فعالیت حساب ۱۰۰ امام (ره) در استان بوشهر گفت: خیران این استان سال گذشته هفت میلیارد تومان به صورت نقدی و سه میلیارد و ۲۶ میلیون تومان به صورت غیرنقدی برای تامین مسکن محرومان استان کمک کردند.
مقدم اظهار کرد: با مجموع کمک‌های جمع‌آوری شده برای۵۴۲ واحد مسکونی در قالب‌های مختلف از جمله تامین زمین، تکمیل و تجهیز انجام شده است.
وی یادآور شد: همچنین از محل حساب ۱۰۰ و با مشارکت ستاد اجرایی فرمان امام (ره) ۴۲۲ دستگاه کولر گازی در سه فاز خریداری و به نیازمندان استان اهدا شد.
وی تهیه و اجرای طرح هادی برای روستاهای کم برخوردار، تقویت تولید مسکن با مشارکت خیرین و ورود به بخش تعمیرات مسکن نیازمندان در قالب حساب ۱۰۰ امام (ره) را از جمله برنامه‌های تعریف شده برای سالجاری بنیاد مسکن عنوان کرد.

 /

استان بوشهر

Template Design:Dima Group