شنبه 15 ارديبهشت 1403 | Saturday 4 May 2024

مدیر جهاد کشاورزی دشتستان از آغاز برداشت گندم در این شهرستان خبر داد.

به گزارش دیارجنوب، محمدرسول صحراکار روز دوشنبه با اعلام این خبراظهار کرد: با توجه به آغاز فصل برداشت و وضعیت مناسب مزارع، پیش بینی می شود امسال بیش از ۷۰ هزار تن گندم از ۱۲هزار هکتارمزارع آبی و ۳۵ هزار هکتار مزارع دیم در شهرستان دشتستان برداشت شود.
وی افزود: سال گذشته حدود ۱۲ هزار تن (۵۰درصد تولید استان) برداشت گندم از هشت هزار هکتار مزارع آبی و ۲۰ هزار هکتار مزارع دیم شهرستان انجام شد.

gandom dashtestan
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیان داشت: امسال با ورود بیش از ۳۰۰ دستگاه کمباین به شهرستان تمهیدات لازم برای ایجاد شرایط بهینه برای کمباین داران و عوامل برداشت و همچنین پایش مزارع در حال برداشت فراهم شده است.
صحراکار یادآور شد: در حال حاضر ۳ مرکز خرید اداره غله و خدمات بازرگانی(سیلو، الزهرا و گندم ریز) و۴ مرکز خرید با مباشرت سازمان تعاون روستایی در مناطق بوشکان، تنگ ارم، شبانکاره و بنداروز در شهرستان دشتستان در نظر گرفته شده است وآمادگی خرید گندم زارعین را تا خاتمه فصل برداشت را دارد.
وی توصیه کرد: با توجه به اینکه کمباین های دانه ای خصوصا کمباین های جدید دارای ریزش بسیار کمی هستند، توصیه میشود کشاورزان از کمباین های استاندارد دارای کارت معاینه فنی بهره گیرند.

/

استان بوشهر

Template Design:Dima Group