جمعه 14 ارديبهشت 1403 | Friday 3 May 2024

بخشدار بخش مرکزی دشتستان گفت: در دهه فجر آغاز عملیات اجرایی انتقال آب از خط سوم به مجتمع بنداروز با اعتبار 20 میلیارد تومان به طول هفت کیلومتر انجام شد. آبی که قبلا به دست این روستاها می رسید آب شور بود، و با کیفیت نبود اما اکنون آبی که به آن ها می‌رسد آب با کیفیت و بهداشتی است.

به گزارش دیارجنوب به نقل از فارس از دشتستان، هادی عدالت بخشدار بخش مرکزی دشتستان روز گذشته در نشست با اصحاب رسانه اظهار داشت: اعتباری که به حساب دهیاری‌ها می‌آید باید به طریقی آن را مدیریت کنیم که با آن بتوانیم برای مردم به خصوص جوانان این روستا ایجاد اشتغال کنیم. اگر ایجاد اشتغال شود دهیاری نیز به استقلال می‌رسد و دستش ازجیب دولت کوتاه می‌شود.

وی در خصوص عملکرد خود در سال جاری، بیان کرد: از وقتی این مسئولیت به من محول شد به دنبال مشکلات اساسی مردم بودم؛ در دهه فجر آغاز عملیات اجرایی انتقال آب از خط سوم به مجتمع بنداروز با اعتبار 20 میلیارد تومان به طول هفت کیلومتر انجام شد. آبی که قبلا به دست این روستاها می رسید آب شور بود، و با کیفیت نبود اما اکنون آبی که به آن ها می‌رسد آب با کیفیت و بهداشتی است. این طرح تا سه ماه آینده تکمیل خواهد شد.

بخشدار بخش مرکزی دشتستان در خصوص پمپاژ روستای کلل، بیان کرد: در آن روستا فقط سه پمپاژ داشتند که تمام نخلستان سه روستای زیارت، کلل و بنار آبشیرین از این طریق آبیاری می‌شدند و این پمپاژها مدام در حال خرابی بودند و مجوز هم فقط برای سه پمپاژ بود اما ما این امر را پیگیری کردیم و اکنون باخرید دو پمپاژ چهار پمپاژ داریم و یک استند بای برای وقتی که اگر یکی از آن ها خراب شد از آن استفاده کنند.

abresani

عدالت در خصوص دهیاری ها افزود: دهیاری‌ها را در اساس نامه نهادی خودکفا تعریف کرده‌اند و از روزی که آمدیم بحث اشتغال را پیگیری کردیم و به دهیاری‌ها اعلام شدکه بودجه و اعتباری که برایتان ازطریق دولت واریزمی شود را علاوه بر هزینه های عمرانی سعی کنید راه درآمدی برای روستایتان فراهم کنید تا دستتان از جیب دولت کوتاه شود به طور مثال روستای دهقائد با راه اندازی کارخانه بتن کمک به اشتغال حدودا 20 تا 30 نفر می‌کند و تجهیزات این کارخانه فراهم شده و به زودی به بهره برداری می‌رسد و باعث خودکفایی دهیاری این روستا خواهد شد.

بخشدار بخش مرکزی دشتستان با تاکید بر مظلومیت و مشکلات بخش مرکزی در امور مدرسه، افزود: مدرسه کانکسی حسن آباد با کمک یک خانواده خیر تبدیل به سه کلاس، سرویس بهداشتی، دفتر مدرسه و اتاق سرایداری شده است.

وی در خصوص تعریض مسیر دهقائد به سمت نظرآقا ، گفت: آغاز عملیات اجرایی تعریض مسیر دهقائد به نظر آقا به طول چهار کیلومتر با اعتبار 8 میلیارد تومان در دهه فجر اجرا شد.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group