چهارشنبه 19 ارديبهشت 1403 | Wednesday 8 May 2024

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان بوشهر گفت: با هدف مهارت آموزی کودکان کار در استان و در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی تور مهارت آموزی و کارآفرینی برای این قشر از جامعه برگزار شد.

به گزارش دیارجنوب به نقل از خبرنگار مهر، عبدالمجید دراهکی صبح دوشنبه در بازدید کودکان کار جامعه هدف بهزیستی استان بوشهر از مراکز آموزش فنی و حرفه ای، اظهار داشت: اجرای تورهای کارآفرینی و مهارت افزایی برای کودکان کار، این فرصت را به آنها می‌دهد تا با انگیزه بیشتر به انتخاب مسیر درست برای آینده شغلی بپردازند.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان بوشهر خاطرنشان کرد: در سال جاری دو دوره مهارتی برای ۵۰ نفر از کودکان کار برای اولین بار در استان بوشهر برگزار شده است.

eshteghal

وی اضافه کرد: توانمندسازی افراد آسیب دیده و آسیب پذیر از طریق آموزش‌های مهارتی در دستور کار اداره کل آموزش فنی و حرفه ای بوشهر قرار دارد و بر همین اساس علاوه بر کودکان کار، آموزش به زندانیان، زنان سرپرست خانوار، افراد بهبود یافته از اعتیاد و معلولان نیز در طول سال انجام می‌شد.

دراهکی با اشاره به اینکه مهارت آموزی در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و ایجاد فرصت‌های شغلی برای افراد آسیب پذیر نقش مؤثر و بی بدیل دارد، افزود: امسال برای اولین بار جامعه هدف کودکان کار در برنامه‌های آموزشی اداره کل فنی و حرفه ای قرار گرفته که با برنامه ریزی هدفمند دوره‌های مهارتی برای خانواده این کودکان نیز با هدف راه اندازی کسب و کارهای خانگی در سال آینده برگزار خواهد شد.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای بوشهر با تاکید بر اینکه توانمندسازی ۱۰۰ خانواده کودک کار برای ایجاد کسب و کارهای کوچک و خانگی در دستور کار است، گفت: دوره‌های آموزشی برگزار شده برای کودکان کار را فعلاً با حرفه‌های برق ساختمان و تعمیر برق خودرو کلید زده ایم اما برای آموزش در سایر رشته‌ها به این قشر آمادگی داریم.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group