جمعه 14 ارديبهشت 1403 | Friday 3 May 2024

رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۶۰۰ کلاه ایمنی و بیش از هشت هزار قطعه برچسب شبرنگ به موتورسواران این استان اهدا شده است.

به گزارش دیارجنوب، بابک کاوه ئیان روز شنبه در آیین توزیع کلاه ایمنی در بین موتورسواران بوشهری افزود: رعایت نکردن ایمنی، سرعت بالا و فقدان سیستم روشنایی سالم موتورسیکلت‌ها از دلایل اصلی تصادف‌ها و تلفات ناشی از آن در جاده‌ها است که بیش از ۸۰ درصد از تلفات در اثر ضربه به سر بوده است.
وی ادامه داد: همچنین در سه ماه فصل پاییز بیش از ۸۰درصد تصادف‌های موتورسواران در ساعت‌های شب بر اثر نداشتن سیستم روشنایی مناسب موتورسیکلت‌ها و دیده نشدن از سوی سایر رانندگان رخ داده است.

kolah imeni
کاوه ئیان اظهار کرد: تلاش همکاران در مجموعه اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر علاوه بر ایمن سازی و بهبود شرایط فیزیکی جاده‌ها، توزیع اقلام ایمنی و آگاهی بخشی به کاربران جاده‌ها در زمینه تردد ایمن است.
وی گفت: بر اساس آمار پزشکی قانونی از هر سه کشته تلفات تصادفات محورهای برون شهری و روستایی استان بوشهر یک نفر موتور سوار بوده اند که از این حیث بوشهر جایگاه دوم کشوری را به خود اختصاص داده است.
کاوه ئیان افزود: بر اساس آمارها ضربه به سر بدلیل استفاده نکردن از کلاه ایمنی توسط موتورسواران سهم ۴۷ درصدی را در فوت به خود اختصاص داده که نشانگر اهمیت کلاه ایمنی در حفظ جان راکبان و سرنشینان موتورسیکلت است./ ایرنا

 

استان بوشهر

Template Design:Dima Group