چهارشنبه 19 ارديبهشت 1403 | Wednesday 8 May 2024

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر با اشاره به صدور هشدار نارنجی گفت: با ورود سامانه بارشی از روز دوشنبه به این استان شاهد مواج و متلاطم شدن خلیج فارس خواهیم بود.

به گزارش دیارجنوب، فرج الله شکوهی‌پور شنبه 17 دی ماه اظهار کرد: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد امروز نیز در مناطق جنوبی استان احتمال وقوع بارش پراکنده باران، گاهی با رعد و برق دور از انتظار نیست.
وی اضافه کرد: از روز دوشنبه با نفوذ تدریجی سامانه بارشی جدید به استان، ضمن افزایش پوشش ابر، از اواخر وقت دوشنبه و طی روز سه شنبه وقوع بارش باران، گاهی رگبار باران همراه با رعد و برق و وزش تندباد لحظه‌ای پیش بینی می‌شود. در این مدت سواحل استان نیز مواج و متلاطم خواهد بود.

bad moj
مدیرکل هواشناسی استان بوشهر با اشاره به صدور هشدار نارنجی هواشناسی نسبت به اختلال در ترددها و فعالیت‌های دریایی خلیج فارس، خطر غرق شدن شناورها به ویژه شناورهای سبک و نیمه سنگین، پاره شدن تورهای صیادی، خطر غرق شدن شناگران، احتمال خسارت به تأسیسات ساحلی و فراساحلی هشدار داد.
شکوهی‌پور از ترددهای دریایی بویژه تردد شناورهای سبک و نیمه سنگین و قایق‌های صیادی و تفریحی در سواحل و فراساحل استان بوشهر خودداری شود.
وی آسمان را صاف تا قسمتی ابری همراه با غبار محلی، گاهی وزش باد و در برخی نقاط مه صبحگاهی، امروز در مناطق جنوبی استان در برخی ساعات ابری، با احتمال بارش پراکنده باران، گاهی رعد و برق پیش‌بینی کرد.
مدیرکل هواشناسی استان بوشهر جهت وزش باد را بیشتر شمال غربی تا غربی، در مناطق شمالی و مرکزی ۸ تا ۳۲ گاهی تا ۳۸ کیلومتر در ساعت و در سواحل جنوبی طی ساعاتی با سرعت ۱۶ تا ۴۲ کیلومتر در ساعت اعلام و عنوان کرد: ارتفاع موج دریا در سواحل شمالی و مرکزی ۳۰ تا ۹۰ گاهی ۱۲۰ سانتیمتر و در سواحل جنوبی ۹۰ تا ۱۵۰ گاهی ۱۸۰ سانتیمتر خواهد بود.
شکوهی‌پور عنوان کرد: فردا در بندر بوشهر زمان جزر اول دریا ساعت ۰۳:۳۵، مد اول ساعت ۰۹:۲۷، جزر دوم ساعت ۱۲:۳۵ و مد دوم ساعت ۲۰:۰۷ خواهد بود./ ایسنا

استان بوشهر

Template Design:Dima Group