شنبه 15 ارديبهشت 1403 | Saturday 4 May 2024

مدیرکل بنیاد مسکن استان بوشهر از آغاز طرح ایمن‌سازی ۱۶۸ روستا استان در معرض خطر سیل و پیشروی آب دریا خبر داد و گفت: در دور اول سفر هیئت دولت و رئیس جمهور به استان بوشهر ۱۶ روستا با اعتبار ۲۰ میلیارد تومان ایمن‌سازی شد.

به گزارش دیارجنوب، علیرضا مقدم روز یکشنبه در گفتگویی به پروژه‌های عمرانی بنیاد مسکن پرداخت و اظهار داشت: امسال اعتبار قیر رایگان مجدداً به میزان 32 میلیارد تومان ابلاغ شد که با همکاری دهیاران اجرا پروژه‌های آسفالت و معابر شبکه روستایی در دستور کار قرار دارد.
وی مقاوم‌سازی مسکن روستایی را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: اکنون 60 درصد منازل روستایی استان بوشهر مقاوم‌سازی شده است.
مدیرکل بنیاد مسکن استان بوشهر با اشاره به تسریع در اجرا طرح مقاوم‌سازی مسکن روستایی، خاطرنشان کرد: یک مسیر با کمک دولت برای مقاوم‌سازی مسکن روستایی ایجاد و پرداخت تسهیلات کم‌بهره ابلاغ شده است.

seil aab
مقدم پرداخت‌ تسهیلات کم‌بهره 200 میلیون تومانی برای هر واحد مسکونی روستایی را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: علاوه بر پرداخت تسهیلات کم‌بهره 200 میلیون تومانی، کمک‌هایی از سوی بنیاد مسکن به صورت بلاعوض به خانواده‌های محروم در مقاوم‌سازی مسکن روستایی پرداخت می‌شود.
وی به طراحی برنامه در پرداخت کمک‌های بلاعوض به خانواده‌های محروم اشاره کرد و ادامه داد: هر هفته دوشنبه کارشناسان بنیاد مسکن به روستاها مراجعه می‌کنند و با همکاری دهیاران، شوراهای اسلامی روستایی و برگزاری جلسه با مشارکت مردم، پرونده برای بازسازی مسکن روستایی تشکیل می‌شود.
مدیرکل بنیاد مسکن استان بوشهر اضافه کرد: از 74 هزار واحد مسکونی در روستاهای استان بوشهر 60 درصد آن مقاوم‌سازی شده است.
مقدم با بیان اینکه ایمن‌سازی روستاها در دستور کار دولت قرار دارد تصریح کرد: با کمک اعتبارات ملی و استانی و منابع مختلف ایمن‌سازی روستاها در معرض خطر سیل در اولویت قرار دارد.
وی افزود: روستاهای در معرض خطر سیل استان بوشهر با کمک پژوهشکده سوانح طبیعی و مدیریت بحران استان بوشهر مطالعه و روستاها مشخص شده است.
مدیرکل بنیاد مسکن استان بوشهر از ایمن‌سازی روستاها در معرض خطر سیل خبر داد و خاطرنشان کرد در دور اول سفر هیئت دولت و رئیس جمهور به استان بوشهر در 16 روستا با اعتبار 20 میلیارد تومان ایمن‌سازی روستاهای در معرض خطر سیل انجام شد.
مقدم از ادامه این طرح در سال جاری خبر داد و بیان کرد: امسال این مهم در دستور کار قرار دارد و با تزریق اعتبارات تا پایان دولت سیزدهم طرح های ایمن‌سازی روستاهای استان بوشهر در معرض خطر سیل تکمیل می‌شود.
وی با اشاره به اینکه اکنون 168 روستا در معرض خطر سیل و پیشروی آب دریا قرار دارد گفت: طرح ایمن‌سازی روستاها در معرض خطر سیل و پیشروی دریا هستند در مجموع 168 روستا آغاز شده است./ تسنیم

استان بوشهر

Template Design:Dima Group