شنبه 15 ارديبهشت 1403 | Saturday 4 May 2024

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر از ثبت ۱۰۷ هزار هکتار از محدوده رودخانه‌های استان در سامانه کاداستر خبر داد و گفت: در این راستا سند مالکیت برخی از رودخانه‌های استان صادر شده است.

به گزارش دیارجنوب، علی محمدی روز جمعه در گفتگویی با اشاره به وضعیت بارش باران باران در استان و ذخیره‌سازی آن اظهار داشت: بارش باران در یک هفته گذشته در استان بوشهر سبب ذخیره‌سازی 25 میلیون مترمکعب در 2 سد رئیسعلی دلواری و خاییز شد.
وی ثبت بیش از 100 میلیمتر بارش باران در هفته گذشته را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: بارش باران در هفته گذشته نسبت به میانگین بلند مدت 50 درصد افزایش یافته است.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای بوشهر میانگین متوسط بارش در استان را 254 میلیمتر دانست و خاطر نشان کرد: تاکنون 37 درصد از میزان میانگین بارندگی سالانه استان تحقق یافته است.

ali mohamadi aab
محمدی ظرفیت مهار رواناب‌های ورودی به استان بوشهر را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: ظرفیت مهار 30 درصد از رواناب‌ها وجود دارد که با تکمیل سدها و بندهای کنترل سیلاب و طرح‌های تغذیه مصنوعی به 60 درصد افزایش می‌یابد.
وی تهیه نقشه حدنگار را سبب توسعه، شفافیت، رفع اختلاف و جلوگیری از فساد دانست و گفت: طرح کاداستر از تصرفات غیرقانونی زمین، جنگل، کوه، رودخانه و ساحل جلوگیری می‌کند.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای بوشهر طول کل رودخانه‌های درون استان بوشهر را 16 هزار کیلومتر دانست و اضافه کرد: بر اساس قانون، بستر رودخانه‌‌ها و مجاری آبی جزو انفال و ثروت‌های عمومی به‌شمار می‌رود و حفاظت از آن بر وزارت نیرو است.
محمدی از ثبت محدوده رودخانه‌های استان بوشهر در سامانه کاداستر خبر داد و گفت: تاکنون 107 هزار هکتار از محدوده رودخانه‌های استان بوشهر در سامانه کاداستر ثبت شده و با همکاری نهادهای قضایی و اجرایی مرتبط، فرآیند صدور سند آنها در حال انجام است.
وی ادامه داد: در این راستا سند مالکیت برخی رودخانه‌های استان از جمله رودخانه دالکی صادر شده است./ تسنیم

 

استان بوشهر

Template Design:Dima Group