يكشنبه 30 ارديبهشت 1403 | Sunday 19 May 2024

رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اشاره به نجات جان ۲ جوان خارگی با به پرواز درآمدن بالگرد اورژانس هوایی، خواستار توسعه اورژانس هوایی در استان بوشهر شد.

به گزارش دیارجنوب ، سید حسین موسوی رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در این رابطه، اظهار داشت: توسعه اورژانس هوایی در استان بوشهر امری بسیار حیاتی و ضروری بود، زیرا این استان دارای مناطق دورافتاده و نقاط دسترسی دشوار است که اورژانس هوایی قوی، امکان ارائه خدمات پزشکی به‌سرعت و به‌موقع به مددجویان در این مناطق را فراهم کرده است.

وی عنوان کرد: در روز پایانی بهمن‌ماه سال جاری درحالی‌که شور و هیجان انتخابات در تمام استان دیده می‌شود بالگرد اورژانس هوایی برای نجات دو جوان که در اثر حادثه ترافیکی آسیب‌دیده بودند، به پرواز درآمد.

موسوی افزود: بالگرد و تکنسین‌های فوریت‌های پزشکی خبره اورژانس بوشهر روز گذشته بر آب‌های نیلگون خلیج همیشه فارس به هنرنمایی پرداختند و در بهترین شرایط از نظر پزشکی، با حفظ شرایط بقا برای ستون فقرات و مهره‌های گردنی، دو جوان ۳۱ و ۳۲ ساله را از بیمارستان خلیج‌فارس خارگ به بیمارستان شهدا خلیج‌فارس بوشهر اعزام کردند.

وی بیان کرد: با توجه به شرایط طبیعی و جغرافیایی ویژه استان بوشهر، ایجاد یک سیستم اورژانس هوایی مناسب و کارآمد برای این منطقه اهمیت بسیار زیادی دارد. با پیگیری و انعقاد قرارداد، با یک بالگرد کارآمد برای انتقال افراد صدمه‌دیده به مراکز درمانی مناسب، طی یک سال گذشته، موفق شدیم زمان انتقال را به حداقل برسانیم.

موسوی گفت: به‌منظور توسعه اورژانس هوایی در استان بوشهر، اقداماتی مانند توسعه فرودگاه‌ها و تجهیز پایگاه‌های بالگرد، آموزش کارکنان مربوطه و همچنین ایجاد هماهنگی بین اورژانس هوایی و سایر ارگان‌ها صورت گرفت.
رئیس اورژانس پیش بیمارستانی بوشهر تاکید کرد: توسعه اورژانس هوایی، توسعه پایگاه‌ها و آمبولانس‌های ۱۱۵ و راه‌اندازی موتورلانس در استان بوشهر در مقابله با بحران‌ها نیز بسیار کمک‌کننده است.

.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group