شنبه 15 ارديبهشت 1403 | Saturday 4 May 2024

"زهرا جوکار" از اعضای فعال کتابخانه عمومی شهید حسینی صفت روستای فاریاب شهرستان دشتستان بعنوان برگزیده ملی دوازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی معرفی و تقدیر شد.

به گزارش دیارجنوب، در مراسم اختتامیه ملی دوازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی با حضور محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مهدی رمضانی، دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور در حرم حضرت عبدالعظیم (ع)، برگزیدگان ملی این جشنواره معرفی و تقدیر شدند که در این بین زهرا جوکار از استان بوشهر در رشته نقاشی به عنوان برگزیده ملی انتخاب و لوح تقدیر خود را از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت کرد.
زهرا جوکار از اعضای فعال کتابخانه عمومی شهید حسینی صفت روستای فاریاب شهرستان دشتستان است که در رشته نقاشی در این جشنواره شرکت کرده بود.

n dashtestani 1
در این جشنواره بیش از یک میلیون و چهل و هشت هزار از سراسر کشور در قالب های خوانش بخشی از کتاب، قصه گویی، داستانک، دست سازه، شعرسرایی، کلاژ، نقاشی، نقاشی دیجیتال، هنرهای دیجیتال، پادکست، خطاطی و خوشنویسی، چهار گزینه ای، معرفی کتاب و بخش خانوادگی مشارکت کردند که از استان بوشهر نیز بیش از 22 هزار نفر در رشته های مختلف شرکت کردند.
دوازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی از سری برنامه‌های بیستمین دوره جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) با موضوع امام رضا (ع) و امام حسن عسکری (ع) در زمینه ترویج فرهنگ و تبیین سیره و منش رضوی در پیوند با کتاب برگزار شد که اشاعه و ترویج فرهنگ و معارف ائمه معصومین(ع) و آموزه‌های آن به ویژه فرهنگ منوّر رضوی، گسترش فعالیت‌های کتاب‌خوانی و مطالعه کتاب‌های مرتبط با سیره پاک ائمه معصومین به‌ویژه حضرت امام رضا (ع)، شناسایی و معرفی کتاب‌های فاخر مرتبط با فرهنگ و سیره اهل بیت (ع) از طریق انتشار گسترده این آثار و اعتلای فرهنگ ایرانی متکی به فرهنگ دینی از اهداف این جشنواره است.

n dashtestani 1
.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group