شنبه 15 ارديبهشت 1403 | Saturday 4 May 2024

یادواره ۱۱ شهید روحانی شهرستان دشتستان با حضور پدر شهید آرمان علی‌وردی، پیشکسوتان دوران دفاع مقدس و جامعه ایثارگری برگزار شد.

به گزارش دیارجنوب ، سردار عبدالفتاح اهوازیان شامگاه یکشنبه در یادواره شهدای روحانی دشتستان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، ترویج ارزش‌ها و فرهنگ ایثار، مقاومت و شهادت را سنگر مهم در برابر توطئه‌ها و ترفندهای دشمنان دانست و اظهار داشت: به برکت خون پاک شهدا امروز ایران اسلامی در اوج اقتدار و پیشرفت قرار گرفته و همین مهم دشمنان را عصبانی کرده است.

همرزم سردار شهید حاج قاسم سلیمانی با بیان اینکه مقاومت و ایستادگی فلسطینی‌ها و مردم بی‌دفاع غزه، رژیم صهیونیستی را به زوال کشیده‌اند گفت: فروپاشی و نابودی رژیم اشغال‌گر ‌قدس از مدت‌ها پیش آغاز شده و اکنون این رژیم جعلی در اوج زوال قرار دارد.

rohani dshtsn 1

وی بیان کرد: مردم غزه نماد ایثار، فداکاری صلابت و ایستادگی در برابر ظالمان و جنایتکاران محسوب می‌شوند، چراکه هر روز مردم بی‌دفاع از جمله زنان، کودکان به شهادت می‌رسند.

فرمانده دوران دفاع مقدس با یادآوری نقش روحانیون در عرصه‌های مختلف انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: روحانیون در همه عرصه‌ها از جمله دوران دفاع مقدس مقدس نقش اثرگذاری داشتند.

وی افتخارآفرینی استان بوشهر از جمله دشتستان در دوران دفاع مقدس را برشمرد و با بیان اینکه این استان نماد مقابله با استعمار و استکبار است گفت: رزمندگان استان بوشهر در 8 سال دفاع مقدس در عملیات‌های دریایی، زمینی و هوایی شرکت داشتند و سرداران و شهدای بزرگ و مهمی تقدیم کرده‌اند.

rohani dshtsn 1

این کارشناس جبهه مقاومت اضافه کرد: شهدا و رزمندگان این استان از جمله دشتستان، در دوران دفاع مقدس، جبهه مقاومت دفاع از حرم، از افتخار ایران اسلامی هستند و رشادت مردم این سرزمین در کارنامه شکوه و عظمت کشور به ثبت رسیده است.

اهوازیان با مهم برشمردن انتخابات 11 اسفند، حضور پرشور مردم در این عرصه مهم سیاسی اجتماعی را زمینه‌ساز یأس و ناامیدی دشمن دانست و گفت: انتخابات در ایران اسلامی اوج مردم سالاری دینی است و مردم همواره در این عرصه اقتدار جمهوری اسلامی را نشان داده‌اند.

rohani dshtsn 1

اقتدار نظام اسلامی ایران نشعت گرفته از ایثارگری شهدای گرانقدر است

پدر شهید آرمان علی‌وردی در ادامه این آیین با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا اظهار داشت: اقتدار نظام اسلامی ایران نشأت گرفته از ایثار و جانفشانی شهدای گرانقدر است.

وی با تشریح گوشه‌ای از خاطرات فرزند شهیدش به انتخابات 11 اسفند پرداخت و بیان کرد: دشمن از همه ابزارها برای عدم مشارکت مردم به ویژه جوانان در انتخابات استفاده می‌کند، ولی مردم شهیدپرور هیچ‌گاه انقلاب تنها نگذاشته‌اند و این بار هم مانند حماسه راهپیمایی 22 بهمن اقتدار ایران را به نمایش می‌گذارند.

وی نقش خانواده شهدا در جامعه را مهم دانست و بر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در نسل جوان و نوجوان در راستای ایستادگی در برابر توطئه‌های دشمنان تأکید کرد.

rohani dshtsn 1

ضرورت حضور حداکثری در انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی

حجت‌الاسلام مصلح هم با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر از جمله شهدای روحانی و با اشاره به ضرورت پاسداشت مقام شامخ شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت گفت: روحانیت در جریان دفاع مقدس مسئولیت‌های مهمی داشتند و در این عرصه نقش تاثیرگذاری ایفا کردند.

وی، جهاد تبیین در ابعاد گوناگون را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: جهاد تبیین نقش مهمی در افزایش آگاهی مردم و خنثی شدن تهاجم تحریف دشمن دارد از این نظر همگان باید در این عرصه نقش‌آفرینی کنند.

امام جمعه برازجان انتخابات 11 اسفند را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: دشمن از مدت‌ها قبل با ابزارهای گوناگون برای عدم حضور حداکثری مردم در این عرصه مهم سرنوشت‌ساز تهاجم خود را آغاز کرده، ولی این بار هم مجدداً دشمنان ناامید می‌شوند و مردم با حضور حداکثری در انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی اقتدار نظام اسلامی را به نمایش می‌گذارند.

در این آیین از خانواده 11 شهید روحانی دشتستان تجلیل شد./تسنیم

rohani dshtsn 1

.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group