دوشنبه 17 ارديبهشت 1403 | Monday 6 May 2024

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر از اجرای ۱۱۷ پروژه در حوزه بهداشتی درمانی در نقاط مختلف شهری و روستایی استان خبر داد و گفت: این طرح‌ها در مجموع بیش از ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

به گزارش دیارجنوب ، اکرم فرهادی در گفتگویی با خبرنگار تسنیم در بندر دیر با بیان اینکه صنعت نفت و گاز در حوزه سلامت تاثیرگذاری خود را دارد اظهار داشت: صنعت ، نفت و گاز تاثیرگذاری خود را در حوزه سلامت دارند که باید نقش پررنگ‌تر داشته باشند.

وی با تاکید بر توجه به فراهم شدن امکانات رفاهی پزشکان در مناطق جنوب استان بوشهر افزود: حوزه سلامت انتظار دارد که پزشک ماندگاری بیشتری در مناطق جنوبی داشته باشد و باید امکانات رفاهی و آموزشی بیشتری در اختیار پزشکان قرار بگیرد.

فرهادی گفت: علاوه بر شرایط اقلیمی آب و هوایی ، دوری از مرکز ، یکی از دلایل مهم مطرح شده که باعث عدم ماندگاری پزشکان می‌شود امکانات رفاهی و زندگی پزشکان است.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر اظهار داشت: در این راستا پروژه 12 واحدی اقامتگاه پزشکان در محل بیمارستان دیر در حال ساخت و برای این پروژه 6 میلیارد تومان تخصیص یافته که تاکنون 4 میلیارد آن محقق شده است.

وی ادامه داد: پروژه 12 واحدی اقامتگاه پزشکان در شهرستان دیر در وضعیت 80 درصد پیشرفت فیزیکی قرار دارد.

فرهادی با اشاره به اینکه درآمد بیمارستان دیر جوابگوی هزینه‌های آن نیست گفت: ماندگاری پزشک یکی از دلایل آن ، کاهش درآمد بیمارستان است که تلاش می‌شود این مشکل برطرف شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر با اشاره به پروژه‌های در حال ساخت دانشگاه حوزه سلامت استان بوشهر افزود: در حال حاضر 117 پروژه دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در حال ساخت است که در مجموع بیش از 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی ادامه داد: مرکز بهداشتی درمانی آبدان و مرکز جامع سلامت بردخون در شهرستان دیر با تجهیز آن به‌زودی به بهره‌برداری می‌رسد.

.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group