يكشنبه 16 ارديبهشت 1403 | Sunday 5 May 2024

رییس پلیس راهور استان بوشهر با اشاره به شناسایی ۶ هزار و ۱۰۰ خودرو با پلاک مخدوش در استان گفت: هزار و ۲۸۷ نفر راننده متخلف به مرجع قضائی معرفی شده اند.

به گزارش دیارجنوب ، سرهنگ محمد صادقی ظهر سه‌شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به تبصره ماده ۷۲۰ قانون مجازات اسلامی در خصوص هر گونه دستکاری یا استفاده از پلاک‌های غیرمجاز و مخدوش نمودن آن، پلیس راهور استان در راستای برخورد با این پدیده، از ابتدای سال جاری با تمرکز بر جلوگیری از گسترش مخدوش و یا دستکاری نمودن پلاک در وسایل نقلیه متردد در سطح معابر شهری استان، اقدام به اجرای طرح برخورد با رانندگان این نوع وسایل نقلیه کرده است.

وی افزود: در اجرای این طرح در ۹ ماهه امسال تعداد ۶ هزار و ۱۱۰ دستگاه انواع وسایل نقلیه با پلاک مخدوش اعمال قانون و تعداد هزار و ۲۸۷ نفر مالک یا راننده به مرجع قضائی معرفی و اعزام شده‌اند.

رئیس پلیس راهور استان بوشهر افزود: بر اساس ماده ۷۲۰ قانون مجازات اسلامی، راننده ای که اقدام به ایجاد تغییرات در پلاک می‌کند مجرم محسوب شده و پلیس نیز بر حسب وظیفه ذاتی خود با این عمل غیر قانونی، برخوردی قاطع خواهد داشت.

وی تصریح کرد: این اقدام برخی از مالکان و رانندگان تهدیدی بر امنیت روانی و جانی شهروندان است و عبور از امنیت جامعه خط قرمز پلیس راهور است و این اجازه را به هیچ فردی نخواهیم داد.

صادقی افزود: به همین منظور این طرح با شدت بیشتر و با پایش تصویری دوربین‌ها و حضور فیزیکی مأموران پلیس راهور استان و با استفاده از ظرفیت‌های قضائی و فرهنگی ادامه خواهد داشت.

.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group