دوشنبه 17 ارديبهشت 1403 | Monday 6 May 2024

نمایش میدانی مجلس نقالی «میرمهنا » به نویسندگی و کارگردانی محمد مظفری در جزیره خارگ اجرا شد.

به گزارش دیارجنوب ، محمد مظفری روز شنبه در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: این نمایش به مناسبت سالروز اخراج هلندی ها از جزیره خارگ و هفته بزرگداشت روز خارگ در ۲ روز و در میدان امام خمینی (ره) و سینما صدف اجرا شد.

وی افزود: این نمایش روایتگر رشادت های مردم و جوانان استان بوشهر در مقابله با استکبار و چگونگی اخراج هلندی ها توسط میرمهنا بندرریگی و یارانش است.

کارگردان نمایش میدانی مجلس نقالی «میرمهنا » عنوان کرد: این نمایش با حمایت سازمان بسیج هنرمندان استان بوشهر تولید شده و قرار است تا پایان سال در سراسر استان بوشهر اجرا شود.

mirmahna kharg teatr

مظفری با بیان اینکه ۲۰ نفر از هنرمندان گروه" تئاتر ایلیا" از شهرستان گناوه در این اثر حضور دارند گفت: میرمهنا بندرریگی از مبارزان ضد استعماری است که در سال ۱۱۴۵ هجری خورشیدی توانست جزیره خارگ را از دست اشغالگران هلندی و انگلیسی آزاد کند.

وی گفت: "محمد زارع"، "علیرضا شریف"، "روح‌الله پورقصاب"، "حسین بهروزی"، "صادق رجبی"، "عبدالمحمد سراجی" و "یوسف لیراوی" در نمایش «میرمهنا» نقش‌آفرینی می‌کنند.

مظفری افزود: "علی تیرنا" به عنوان نوازنده نی‌انبان، "علی سیفی" نوازنده سازهای کوبه‌ای، "آمنه فروردین" طراح و دوخت لباس، "حبیب قاسمی" طراح و اجرای فضا، "صادق نیک‌پرست" سرپرست گروه و "مهرداد محسنی" دستیار کارگردان از دیگر عوامل این نمایش هستند.

.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group