يكشنبه 16 ارديبهشت 1403 | Sunday 5 May 2024

معاون هماهنگی امور اقتصادی استان بوشهر از راه‌اندازی مرکز تولید و عرضه ﺩﺍیمی ﻧﺎﻥ محلی ﺩﺭ ﺳﻄﺢ ﻣﺮﻛﺰ ۱۰ ﺷﻬﺮﺳﺘﺎﻥ استان خبر داد و گفت: در این راستا باید آرد یارانه‌ای به متقاضیان اختصاص یابد.

به گزارش دیارجنوب، علی باستین صبح امروز در جلسه شورای آرد و نان استان بوشهر با اشاره به عملکرد، اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان بوشهر در حوزه گندم و آرد در سال جاری، اظهار داشت: در سال جاری بیش از 156 هزار و 117 تن گندم مورد نیاز استان بوشهر تامین شده است.
وی از خرید 124 هزار و 667 تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان در سال جاری خبر داد و بیان کرد: در این راستا کشتی حامل 26 هزار و 250 تن گندم در بندر بوشهر تخلیه و به انبارهای مورد نظر بارگیری شد.

nan
معاون هماهنگی امور اقتصادی استان بوشهر هماهنگی و ایجاد زیرساخت‌های مناسب برای احداث انبار مکانیزه به‌منظور ذخیره کردن گندم را از دیگر فعالیت‌ها دانست و تصریح کرد: از بهمن ماه سال گذشته بر اساس ابلاغ شیوه‌نامه جدید ، طرح هوشمندسازی یارانه آرد و نان در این استان و نیز همزمان با سایر استان‌ها اجرایی شد.
باستین با اشاره به پخت و عرضه نان محلی در استان بوشهر بیان کرد در این راستا تأکید لازم برای بررسی بیشتر در زمینه پخت و عرضه نان محلی با آرد یارانه‌ای شده است.
وی ادامه داد: در این حوزه ایجاد زمینه و شرایط لازم برای استقرار غرفه دایمی نان محلی در سطح مرکز هر 10 شهرستان استان بوشهر در دستور کار قرار گرفت.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر اضافه کرد: مقرر شد انواع نان محلی شامل ترکی، شیر مال، نان سبزیجات، گرده، تیری و هر گونه نان که نرخ مصوب ندارد اقدامات کارشناسی لازم در زمینه درج قیمت و شرایط لازم برای ثبت در دستگاه کارتخوان هوشمند صورت گیرد تا عرضه‌کنندگان این نوع نان دچار مشکل در فروش و عرضه نشوند./ تسنیم
.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group